چگونه برای جلوگیری از اتلاف نقد با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان؟

در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شود. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. هزینه مناسب: اجرای نمای خشک ساختمان عمر مفید نما را بالا برده، و هزینههای ترمیم را نیز کاهش میدهد. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند. ᠎Th᠎is c​ontent has been g᠎ener​ated  by behsaznama  Con​tent Ge᠎nerator DEMO!

متریال نمای خشک

عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. بهتر است قبل از اینکه از این ترکیب استفاده کنید در این زمینه تحقیق کافی داشته باشید و تمام جوانب آن را بررسی کنید. ضمن اینکه در بیشتر موارد، هزینه نما خشک آجری نسبت به سایر متریالها مانند سنگ ارزانتر تمام میشود. با سیستم های مختلف سازه ای مانند اسکلت فلزی و بتنی سازگاری کاملی دارد. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. نسبت به روی ظاهری زیبا تر را در نمای ساختمان دارا می باشد و نصب آن آسان است. منظور سیستم نمای خشک است که با تکنولوژی به روز تولید شده تا نماهای ساختمان های ما ظاهری زیبا و با کیفیت داشته باشند. شرکتهای نمای خشک در نحوه اجرای نمای خشک ساختمان از تجهیزات خاصی استفاده میکنند. این مجموعه، با صرف زمان کمتر و ترتیب و توالی صحیح امور، قادر به صرفهجویی کلی در هزینه و زمان بوده و تغییرات اساسی در نحوه اجرا، ایجاد میکنند.

شکل کلی معماری ساختمان و حجمی که ساختمان دارد، همچنین میزان شکست هایی که در سطح نما موجود می باشد هم بسیار مهم است. هم زمان با انتخاب بهترین گزینه مواردی چون هزینه، زمان، کیفیت، تعهد در اجرا گزینه های مهمی هستند که در انتخاب شرکت مشاور نما، طراح و مجری نما می بایست نما در نظر گرفت. از آن زمان، شرکتهای معماری بسیاری طراحی و اجرای نمای خشک ساختمان را انجام میدهند. ابعاد مصالحی که در ساختمان می خواهد به کار رود و همچنین برشکاری که آن ابعاد به آن نیاز دارند. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. در مواقع بروز حوادثی مانند زلزله هم ایمنی بیشتری را به همراه دارد. به همین منظور انواع نمای خشک متناسب با نوع کاربری و هزینه و سلیقه افراد متشکل از مصالح گوناگون مانند آلمینیوم، سیمان، بتن، کامپوزیت، چوب، شیشه و چندین مصالح جدید و خاص وجود دارد که در این مقاله به آشنایی با برخی از انواع نمای ساختمان پرداخته شده است.

قیمت اجرای نمای خشک

᠎Th᠎is data was done with the ​help of G SA C​onte᠎nt Gen erat or ᠎DEMO .

یک کارآمد راه حل اجرای نمای خشک

یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. در اینجا به مزایا و ویژگی های انتخاب و نصب نمای خشک به عنوان نمای ساختمان اشاره می کنیم. به همین علت نمای کامپوزیت یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی می باشد. انتخاب نوع نما و طراحی یکی از مهم ترین المان هایی است که هر کسب و کاری جهت نمایش برند و هویت خود به آن نیاز دارد. امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، ما بناهای زیبایی را در سرتاسر دنیا میبینیم. صنعت ساختمان همواره رو به رشد است و با توجه به شرایط و نیازهای انسان با بهره گیری از علم بهترین روش ها و مصالح روزانه در حال خلق شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید