چه چیزی در مورد متریال نمای خشک بسیار جذاب است؟

نکته ی قابل توجه طراحی اصولی فواصل و اندازه ها است که باید به گونه ای باشند که در برابر عوامل مخرب جوی ازجمله باد و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. در این سیستم از انکر و براکت های مخصوصی استفاده می گردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. استفاده از نیروی ماهر و متخصص در هنگام اجرا. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … به راحتی و بدون دردسر می توان رگلاژ کرد بدون آنکه تخریبی صورت بگیرد. این روش علاوه بر مطمئن بودن می تواند زمان کمتری از شما بگیرد. اما متاسفانه در سیستمهای ملاتی به علت تفاوت ضریب انتقال حرارت و متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض ملات و مصالح، پس از مدتی سنگها جدا می شوند. قابلیت تنظیم و رگلاژ : یکی دیگر از مزایای نماهای خشک این است که می توان در زمان اجرا و یا حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به اصلاح خطاهای احتمالی در میلیمتر اقدام کرد و حتی امکان جا به جایی متریال نما و اصلاح آنها موجود است. ​C on te nt h᠎as be en c᠎re ated ​wi᠎th t he ​help of behsaznama  Con​tent G᠎en erator  DEMO​!

نمای خشک چیست

لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت. به جهت سوراخ های موجود در بدنه سرامیک، درصد قابل توجهی از حجم نما هوا خواهد بود.

اجرای نمای خشک سرامیک

 Post has ᠎been gen᠎erated by behsaznama Content᠎ G᠎enerator  DEMO!

روش نصب سرامیک کلیپسی (نمایان) هیچگونه فعالیتی نظیر شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمی شود. سیستم های اجرایی مخصوصی برای نصب این سرامیک به لحاظ نمایان بودن و یا غیر نمایان بودن طراحی و قطعات ان تولید گردیده است که تمام استانداردهای جهانی را نیز دارا می باشد. این روش از نظر اجرایی ساده ترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزان ترین و سبک ترین روش نیز می باشد. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی(سرامیک فول بادی) که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. بسیاری از افراد هستند که گمان می­ کنند منظور از نمای خشک سنگ، سنگ مخصوصی است که برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می­ گیرد و یا نمای خشک سرامیک، سرامیک خاصی است در نما به کار می­رود، اما باید بگوییم که نمای خشک یک روش برای اجرا نما می­باشد و می­توان از انواع سنگ و یا سرامیک در پیاده سازی آن بهره گیری نمود. برای این ساختمان ها بهتر است از یک موتیف در همه قسمت های نما استفاده شود، و فقط با استفاده از یک یا دو المان شاخص در نما از یکنواختی بصری آن بکاهید.

اجرای نمای خشک آجر

نمای رومی ساختمان در واقع الهام گرفته از سبک رومی است. در واقع عموما این نوع سرامیک از نوع سرامیک های پرسلانی در نظر گرفته می شود که مزیت های بالایی نسبت به کاشی سرامیک های غیر پرسلانی دارد. این روش اجرای نما سیستمی خود ایستا و مکانیکی است و بدون به کار بردن ملات و دوغاب و در واقع به روش خشکه چینی انجام میگردد. از این رو توجه به آن و اجرای اصولی با متریالی باکیفیت از اقداماتی اساسی در جهت بهبود سلامت شهروندان است. برای مثال برای جلوگیری از اتلاف انرژی روش خشک بسیار مناسب است یا اینکه با این روش نما از وزن سبکتری برخوردار میگردد. صرفه جویی در زمان : سیستم های مهندسی و صنعتی نمای ساختمان طوری طراحی شدهاند که همه چیز حساب شده و به دور از خطا و نیاز به دوباره کاری در زمان مناسب انجام گیرد و برخی از این مصالح با سیستم های نصب بسیار ساده، زمان اجرا را به حداقل رساندهاند. مقاوم شدن ساختمان در برابر لرزش. از طرفی این چسب ها در برابر رطوبت کاملا مقاوم هستند و انعطاف پذیری زیادی نسبت به ملات سیمانی دارند و چسبندگی بیشتری هم دارند. همچنین با حذف ملات در مراحل نصب سرامیک خشک نما و استفاده از پنل های آلومینیوم برای اجرای سرامیک خشک باعث شده است که با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط مجری طرح حتی در برج های با ارتفاع زیاد نیز قابل اجرا باشد.

انواع اجرای نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید