پنج ایده‌های شیک برای اجرای نمای خشک آجر شما

برای نمای آجری باید از آجری که برای نماسازی تهیه میشود استفاده نمود این آجرها به رنگ های بهی، قرمز، ابلق در بازار یافت میشود. نمای خشک را می توان در برابر تنش های ناشی از باد، طوفان و زمین لرزه و همچنین در مقابل حریق مقاوم نمود. استفاده از این سنگ های دکوراتیو در نماهای مدرن و مینیمال رایج است. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند. امروزه نمای سیمان شسته یکی از پر طرفدارترین، مقاومترین و مستحکم ترین نماها است که در طرح ها ورنگ های مختلف قابل اجرا می باشد. معمولاً برای ساخت یک ساختمان وجود دیوارها بسیار ضروری می باشد دیوارها اصولاً از بلوک سفالی تشکیل شود و روی بلوک سفالی سیمان کاری و بعد از آن پلاستیک و متریال های دیگر قرار میگیرد . لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود. انتخاب و خرید مصالح مرغوب، علاوه بر اینکه نمای کار را تمیز و شیکتر ارائه میدهد، ماندگاری بهتری نیز خواهد داشت.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

Th​is was g​enerat᠎ed by G SA  Conte᠎nt Generator Demov᠎er sion!

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

برای رنگ زدن نمای خانه هم بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به استایل و سبک خانه شما بخورد، رنگی که ویژگی های معماری خانه شما را نمایان کند. قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه بوده است . با پیشرفت ماشین آلات ساخت شیشه، کاربرد شیشه در نماهای مدرن ساختمان به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نماهای تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. ماندگار در خاورمیانه با ترکیب طراحی صنعتی و علم مهندسی روز و با توجه به پیشرفت روشهای اجرائی نوین ساختمان در ایران اقدام به سرمایه گذاری در بهبود و ابداع دیتیل های اجرائی برای اجرای نمای آجری به صورت خشک نموده و علاوه بر طراحی و تولید جزئیات جدید اجرای نمای خشک آجری تسهیل روش های نصب نوین را در برنامه کار خود دارد. دراین میان سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد. Post w as c reated ​wi᠎th behsaznama C​ontent G᠎en erat​or Demoversion.

استفاده از این ملات در نماسازی استحکام بنا را حفظ کرده و به دوام و پایداری ساختمان کمک می کند در نتیجه سیمان باعث افزایش عمر ساختمان نیز می شود. البته نماهای سیمانی ترک پذیر می باشند به این دلیل که سیمان خواص الاستیکی نداشته و لذا در انبساط و انقباض ساختمان احتمال ترک برداشتن آن وجود دارد. رفتار یکپارچه و همگنی که مصالح در برابر تغییرات دما در نمای خشک و عملکرد خوب در شرایط اب و هوایی سخت نسبت به روش سنتی ملاتی و سنگ دارد همینظور یکسان بودن کیفیت بصری در جزییات سطح نما برای پوشش دادن پوسته کسترده و بزرگ نسبت به سنگ و ملات که در داخل و خارج نمای ساختمان توسط افراد غیر فنی صورت می گیرد ، با توجه به رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان و تفاوت ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط سازه و مصالح به کار رفته در پشت نما با سطح بیرونی نما و همینطور وزن بالایی که نسبت به نمای خشک دارد با گذشت زمان سطح بیرونی جدا شده و باعث افتادن سنگ میشود. برای اتصال آجرهایی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود.

سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. در سال های اخیر در ساختمان های بلند به عنوان یکی از بهترین روش ها محسوب می شود. این مزیت نمای خشک ساختمان آجری در مواقع زلزله و حوادث طبیعی بسیار اهمیت دارد و نخاله کمتری را تولید میکند، به طوری که در هر متر مربع حدود ۸۰ کیلوگرم از وزن نمای ساختمان کم میشود. شبکه های طوری کششی بر خلاف انواع توری سیمی مفتولی که به هم بافته می شوند، یک پارچه بوده و از استحکام بسیار زیادی برخوردار هستند. در حال حاضر انواع گوناگونی از رنگ ها، مواد و لوازم مخصوص نمای خارجی ساختمان تولید شده اند که مناسب افراد مختلف با بودجه های کم و زیاد نی باشد. انواع نماهای شیشه ای که امروزه در سطح شهر با آنها مواجه هستیم عبارتند از: « فریم لیس، اسپایدر، کرتین وال، نمای دو پوسته شیشه ای» البته نماهای تماما شیشه به علت ضریب هدایت حرارتی زیاد باعث مصرف زیاد انرژی جهت تأمین گرمایش و سرمایش می شوند و در مجموع باعث اتلاف انرژی میشوند. لذا قیمت سرامیک خشک نما در بازار بسته به درجه کیفیت آنها که با درجه های یک؛ دو و سه عرضه می شود مختلف خواهد بود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با منبع وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید