وجه افراطی انواع نمای خشک به ندرت دیده می شود، اما این است چرا این نیازمند است

اگر در هنگام طراحی نمای ساختمان تجاری به نمای ساختمان های دیگر توجه نشود همگونی در بین نمای شهری از بین می رود. در نصب خشک سنگ نما، فضای خالیای به میزان تقریبی ۳۰ تا ۴۵ میلی متر بین جدار خارجی دیوار و سنگ نما واقع میشود که منجر به وجود یک لایۀ هوایی بین دیوار و سنگ نما میشود و به عنوان عایق حرارتی عمل میکند. همچنین از سرامیک نما به علت وجود قابلیت عایق بندی میتوان در شهر های شمالی مجموعه ها کشور استفاده نمود. بنابراین از نظر عایق بندی ساختمان موثرترین سیستم محسوب شده و از استقبال گسترده معماران، توسعه دهندگان و سازندگان برخوردار می باشد. هم زمان با انتخاب بهترین گزینه مواردی چون هزینه، زمان، کیفیت، تعهد در اجرا گزینه های مهمی هستند که در انتخاب شرکت مشاور نما، طراح و مجری نما می بایست در نظر گرفت. برای خرید از کاشیران کافی است به صفحه خرید سرامیک نما بروید و محصول مورد نظر را با چند کلیک ساده خریداری کنید. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به ۱۴۰۰ درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد تولید می شوند. این مجموعه ها با توجه به اینکه پیش ساخته هستند با سرعت بالایی قابلیت نصب دارند .

اتصالات نمای خشک

در روش نصب به صورت نمایان، از آلومینیوم برای زیرسازی استفاده می شود و کلیپس ها از روی کار معلوم هستند. برای نصب پلیت اتصال نما به سازه بعد از اجرا اسکلت می توان از کاشت بولت ، رول بولت و یا انکر بولت استفاده کرد که با توجه به وزن نما می بایست روش و سایز آنها تعیین شود. در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. اتصال هر یک از این موارد به سطح شاسیکشی یکسان نیست و با کمک پیچ و مهره، آداپتور (برای نمای شیشهای) یا ملات انجام میشود. وقتی دما افت میکند، سطح نوارها جمع میشود تا نور بیشتری به داخل بیاید که از جدیدترین انواع نمای خشک به شمار می آید. وقتی نور خورشید، ساختمان را در ساعاتی از روز گرم میکند، سطح نوارها گسترش می یابد تا در داخل ساختمان سایه ایجاد شود. نکته : در حالت دوم توصیه می شود طرح مصوب نما قبل از دیوار چینی وجوه نمای ساختمان تهیه شود تا در انطباق با بازشوها ، تراسها و دیوارها باشد. Th is post h as be en creat᠎ed  wi th behsaznama Conte nt G en​erator​ Demoversion!

نمای خشک چیست

مهندسین ناظر معمار لازم است در ساختمانهایی که طبق قانون اجرای نما بر اساس طرح مصوب الزامی است، به این نکته توجه داشته و در صورت عدم توجه سازنده این موضوع را به عنوان تخلف گزارش کنند . مهمترین نکته در این قسمت توجه به پیشروی ها در نماست که بیش از ضوابط شهرسازی و طرح مصوب انجام نشود در غیر اینصورت می تواند در زمان در یافت پایانکار منجر به صدورحکم تخریب یا خسارت شود. البته این نکته الزامی نبوده ولی رعایت آن می تواند در جهت بهتر شدن نمای ساختمان مفید باشد. بعد از شاسی کشی نما و تایید آن در نماهای چسبانده یا ملاتی ، لازم است جهت کم شدن ملات نما و نیز درگیری ملات نما، روی شاسی نما با رابیتس پوشانده شود . رابیتس مناسب برای استفاده در نما با توجه به وزن سنگین نما بهتر است که رابیتس گالوانیزه سنگین با وزن 1200 گرم باشد که توصیه می شود به صورت دولایه روی شاسی بسته شود .

بنابراین انجام این روش نیاز به مهارت و توجه ویژه دارد.

درواقع ملات بر روی رابیتس پخش میشود و نما بر روی آن نصب میگردد. اجرای نمای خشک آجری هم مانند سایر مصالح بدون ملات، و با استفاده از پیچ، مهره و سایر اتصالات روی ساختمان انجام میشود. همانطور که قبلا هم گفته شد شاسی نما برای قسمتهایی لازم است اجرا شود که قرار است از سایر نقاط نما بیشتر پیش روی داشته باشد . بر اساس نحوه نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیرنمایان Invisible تقسیم بندی می کنند. به همین منظور، سالهای زیادی را صرف آزمون و خطا خواهند کرد تا بالاخره به یک جایگاه حرفهای و درست دست پیدا کنند. همچنین در صورت تمایل میتوانید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را بیشتر با خدمات “طرح تو طرح” آشنا کنند. همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید. بنابراین انجام این روش نیاز به مهارت و توجه ویژه دارد. کاهش زمان اجرا: برخلاف تصور عمومی که وجود دارد، اجرای نمای خشک پیچیدگی کمتری در مقایسه با نماهای سنتی دارد و در زمان کوتاهتری انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید