هشت نمونه‌های مسحورکننده اجرای نمای خشک آجری

به دلیل داشتن سوراخ های موجود در بدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی هوا می گیرد که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک می شود. تایل پرسلانی یکی از محصولات سرامیکی است و بدنه بسیار متراکمی دارد. بخش مهمی در سیستم نما خشک تحت عنوان “چهارچوب نگهدارنده” وجود دارد. که همین موضوع می تواند به عنوان نقطه ضعف در شاسی نما به شمار آید. از جمله دیتیل های اجرای سرامیک در سیستم ماسا می توان به کلیپس دوبل فوقانی، براکت، اسپیسر و ریل، فنر استیل، کلیپس تک ابتدایی، کلیپس تک دو طرفه، کلیپس دو طرفه و کلپیس تک فوقانی اشاره نمود. قبل از هر گونه اقدامی جهت زیر سازی نما، باید نوع مصالح مورد نیاز آن را با توجه به مصالح نازک کاری مورد نظر انتخاب نمود. در بیشتر مواقع جهت نصب چوب برروی نما، نمی توان از ملات های ماسه سیمان استفاده نمود. این طرح در صورتیکه مغایرتی با الزامات طراحی در استان نداشته باشد، مصوب شده و به مالک جهت اجرا تحویل داده می شود . در صورتیکه همزمان اجرای اسکلت ساختمان نسبت به جاگذاری پلیت نما اقدام نکرده اید، الان وقت اجرای این پلیتها می باشد. Th is data w as wri᠎tten by behsaznama Con᠎te​nt Gen​er᠎ator D᠎emov er​sion!

اجرای نمای خشک سنگ

اما بر اساس عرف اشتباه موجود در اغلب استانها این طرح بعد از نقشه های مصوب و در روال اجرای اسکلت ساختمان تهیه می شود که در این حالت مجبوریم با هزینه بیشتر نسبت به نصب پلیت اتصال شاسی نما اقدام کنیم . البته این نکته الزامی نبوده ولی رعایت آن می تواند در جهت بهتر شدن نمای ساختمان مفید باشد. از این رو توجه به آن و اجرای اصولی با متریالی باکیفیت از اقداماتی اساسی در جهت بهبود سلامت شهروندان است. این روش به دلیل مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. اصلیترین دلیل استفاده از نما خشک ساختمان، مزایای متعددی است که به همراه دارد. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند . این نوع از شاسی کشی از اعضای منفرد که به سازه متصل می شوند تشمیل شده است . رابیتس مناسب برای استفاده در نما با توجه به وزن سنگین نما بهتر است که رابیتس گالوانیزه سنگین با وزن 1200 گرم باشد که توصیه می شود به صورت دولایه روی شاسی بسته شود . This ​da᠎ta has ᠎been writt en with behsaznama C​on tent G​en erat or Dem ov᠎er sion .

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

ضخامت ملات نما که خود برمی گردد به نحوه اجرای اسکلت و دیوارهای پیرامونی ساختمان ، وزن مخصوص مصالح مصرفی در ملات و پوشش اصلی نما . این بارها شامل : بار زلزله ، بار باد ، وزن مصالح مصرفی در نما و ابعاد مقاطع نما می باشد . برای نصب سیستم نمای خشک نیاز به کارگر حرفه ای نیست چرا که نصب آجر و ریلها در این سیستم، به صورت مکانیکی است بنابراین در نصب آن دغدغه ی خاصی وجود نخواهد داشت و خبری از دستمزدهای بسیار گزاف نیست. نمای خشک ساختمان پس از آنکه معمارانی آمریکایی در دهه 70 تصمیم گرفتند روی نمای برجهای بلند سنگ نصب کنند، وارد دنیای ساخت و ساز شد. ماندگار در خاورمیانه با ترکیب طراحی صنعتی و علم مهندسی روز و با توجه به پیشرفت روشهای اجرائی نوین ساختمان در ایران اقدام به سرمایه گذاری در بهبود و ابداع دیتیل های اجرائی برای اجرای نمای آجری به صورت خشک نموده و علاوه بر طراحی و تولید جزئیات جدید اجرای نمای خشک آجری تسهیل روش های نصب نوین را در برنامه کار خود دارد.

این مسئله علاوه بر کاهش قیمت اجرای نمای خشک، نیروی ویرانگر زلزله را نیز بسیار کاهش میدهد. در این مرحله نوبت به اجرای شاسی اصلی نما می رسد که با توجه به طرح نمای موجود انجام می شود . اینک و با استفاده از امکانات موجود، این نوع نما با بکارگیری منابع تولید و عرضه متریال مرغوب مصرفی، به پیشرفتهای شایانی در عرصه تولید و اجرا، نائل آمده است. مطابق با ضوابط معماری و شهرسازی در هر استان برخی ساختمانها نیاز به تهیه طرح نمای مصوب دارند که لازم است نمای ساختمان بر اساس طرحی که در کمیسیون نما مصوب شده است اجرا شود در غیر این صورت در زمان دریافت پایانکار احتمالاً مشمول جرائم سنگین یا شاید تخریب خواهند شد. همانطور که گفته شد برخی ساختمانها مشمول تهیه طرح مصوب نما می شوند که این نکته نیز در ضوابط شهرسازی هر استان مشخص شده است. موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید