هروقت از افراد درباره اجرای نمای خشک این است بپرسید} آنچه را پاسخ می‌دهند

این پایهها نسبت به چسب در مقابل عوامل خارجی مقاومتر هستند و در صورتی که اصول اولیه نصب و اجرای نمای خشک به درستی رعایت شود، تا سالهای سال بدون هیچ مشکلی در جای خود باقی میمانند. برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود و از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگیهای خود، طراحان و مهندسان ساختمانها را به خود جذب کردند. اجرای نما ساختمان با استفاده از مصالح مختلفی همچون سنگ، سیمان، شیشه، چوب، آجر و کاهگل صورت میگیرد. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میگیرد. این اتصال با پیچ و مهره، ملات یا آداپتور صورت میگیرد. سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود.

اجرای نمای خشک آجری

سبکهای معماری متولد شده در اروپا پس از رنسانس را می توان معماری کلاسیک دانست. از پنلهای آلومینیومی کوچک لوزی شکل، میتوان برای ایجاد افکتهای منحصر به فرد در نما استفاده کرد. اگر از بیرون به نمای نمایان نگاه کنید، بست های نگهدارنده مصالح را به وضوح می بینید. اگر کارفرما هستید یا به عنوان طراح در این حوزه می خواهید فعالیت کنید، بدانید که چه مسیر پر پیچ و خمی در انتظار شما خواهد بود! پلاستر سیمانی در واقع نقش زیرساز را دارد و کمک میکند تا مصالح آغشته به چسب، به نحو بهتری به دیوار بچسبد. شرکت کارووین به عنوان یکی از پیشگامان در حوزه طراحی و اجرای نما خشک آماده است تا پروژههای شما عزیزان را به بهترین و بهصرفهترین شکل مطالب بشتر ممکن اجرا کند. قطعات نگهدارندۀ سرامیک خشک نیز از جنس متریال فولادی است. زمانی که برای تعبیه سنگ، سرامیک یا سایر اعضای نما، بجای ملات ماسه سیمان از پیچ و مهره های مخصوص استفاده شود، اجرای نما به صورت خشک است.

بعد از نبشیکشی نوبت به ریسمانکشی میرسد. علاوه بر این، ظاهری ظریف و مدرن به ساختمان میبخشد. کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند. خطرات احتمالی سقوط مصالح به دلایلی مانند بارندگی، طوفان، زلزله یا منجمد و منبسط شدن ناشی از تغییرات دمایی نیز وجود دارد. از طرف دیگر، یخ زدن آب سبب جدا شدن مصالح نما و سقوط آن خواهد شد. همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد . ۲- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا ( cladding ) می گردد.  This was gen erated  by G​SA Content G en erat or D᠎em ov ersion .

این زیرسازی میتواند از جنس آلومینیوم یا فولاد باشد. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. زیرسازی نمای سرامیک خشک با متریال آلومینیوم انجام میشود. اجرای نمای سرامیک خشک به دلیل استفاده از پایههای فلزی برای فیکس کردن نما، نسبت به چسب دوام زیادی دارد و به همین دلیل در طول سالیان نیاز به تعمیر و نگهداری و همچنین تجدید چسب نما نیاز ندارد. سرعت اجرای کار بسیار پایین می باشد کیفیت کار بالا است در عمر ساختمان تاثیر زیادی دارد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند با استفاده از فوم های دو سانتی که پشت کار استفاده می کنند عایقی ساخته می شود در برابر صدا گرما و سرما در امان خواهید بود. روش اجرای نمای خشک، سیستمی خود ایستا و مکانیکی است و بدون به کار بردن ملات و دوغاب و در واقع به روش خشکه چینی انجام می شود. است به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می شود. در اجرای برخی از نماهای برجسته، از پروفیل های فلزی (با ابعاد 40×40، 60×40 و 80×40) به عنوان زیرسازی استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید