نحوه تدریس متریال نمای خشک Better Than Anybody Others

مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. آلومینیوم کامپوزیت : یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن اشاره خواهیم کرد آلومینیوم کامپوزیت است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. تاریخچه اولین تولیدات فایبر سمنت به اوایل قرن نوزدهم (1920 ) باز میگردد و اولین کسی که این محصول را با این روش تولید کرد لودویک هات چک Ludwig Hatschek اتریشی بود . علت طراحی این سیستم مقاومت نمای ساختمان دربرابر نیروی شدید باد در ارتفاعات بود و این روش مدرن و نوپا مورد تأیید استاندارد های جهانی و مورد توجه بسیاری از معماران سرتاسر جهان قرار گرفت.

انواع نمای خشک

80 و در صورت نیاز پروفیلهای ناودانی و تیرآهن خواهد بود. نمای خشک بدان معنی است که به صورت خشکه چینی و بدون ملات و با استفاده از فریم و شاسی فلزی اجرا می شوند. هیچ شهر پیشرفته و امروزی را بدون ساختمانهایی با نمای مدرن نخواهید یافت. اگر سری به مراکز تجاری موفق، مجموعههای مسکونی مدرن و مراکز تفریحی امروزی بزنید، همه جا و بیهیچ استثنایی، رد پای شرکتهای صاحب نام این صنعت در میان است. نمای کرتین وال : یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که تحمل میکنند وزن خودش و نیروی باد وارد شده بر آن است. متریالی که ضریب انتقال حرارتشان پایین تر است به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک قابل توجهی می کند.

اجرای نمای خشک سرامیک

یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… A​rticle h​as be᠎en gener᠎at ed ᠎with behsaznama᠎ Content G enerator ​DE MO!

اجرای نمای خشک

نخستین بار در دهه 70میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. روش غیر نمایان در نصب نمای خشک ساختمان: روش غیر نمایان نصب سرامیک خشک به خودی خود از دو بخش سیستم کیل و سیستم شیاری تشکیل شده است. در اجرای نماهای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات ساختمانی و همچنین وجود مصالح نما با ابعاد و پنل ها با سایزهای مشخص و برشکاری شده در کارخانه ها ضایعات مصالح تا حد چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه برشکاری های کمتر آلودگی های صوتی به حداقل می رسد. به طور کلی این متریال را می توان در زمره یکی از مصالح نمای خشک زیبا و با دوام قرار داد. البته استفاده از این نما تنها به بخش بیرونی ساختمان محدود نبوده و امکان استفاده از آن در نماسازی داخلی نیز رایج می باشد. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و …

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید