معنی اجرای نمای خشک

از جمله نماهایی هستند که طرفداران زیادی دارند و اگر شما مجری نمای خشک مناسبی را انتخاب نمایید میتوانند هر کدام را به راحتی و به بهترین نحو، برایتان اجرا کنند. جهت مطالعه مقاله روش نصب فایبر سمنت برد کرکره ای یا سایدینگ این نوشتار را مطالعه نمایید . در اجرای این نوع نماها ، هیچ ملاتی برای اتصال اجزا نما استفاده نشده و پوسته اصلی نما که می تواند از مصالح مختلفی مانند سنگ ، سرامیک ، چوب ، آلومینیوم ، شیشه و . همچنین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت از لحاظ روان شناختی در ساختمان های تجاری و صنعتی معمول می باشد و استفاده از آن در ساختمان های مسکونی به هیچ وجه منظر خوشی نخواهد داشت. هنگامی که پین نصب می شود ، هیچ بار مرده ای به سمت پایین منتقل نمی این مطلب شود. ضمنا اجرای نمای خشک مزایای زیادی دارد که یکی از آن ها مقاوت بالا در برابر باد می باشد.

دیتیل اجرای نمای خشک

این روش که بدون بهره گیری از ملات اجرا می­شود، در چندین سال اخیر به دلیل کاربری فراوان و منطبق بودن با استانداردهای ساختمان سازی وارد ایران شده و امروزه به یکی از روش های رایج در نماسازی این کشور تبدیل شده است. یکی از موضوعاتی که افراد زیادی درباره آن سوال میکنند، نحوه اجرای نمای خشک است. اجرای پوشش مناسب جهت جلوگیری از زنگ زدگی بر روی المان های افقی و عمودی از اهمیت بالایی برخوردار است . در پروژه های بلند مرتبه محاسبه بار باد و تاثیر آن بر المانهای عمودی و همچنین اتصالات آنها به سازه اصلی از همیت بالایی برخوردار است که البته مسایل مالی و قیمت تمام شده نیز تاثیر دارد. در بناهای بلند مرتبه و یا در مناطقی که فشار باد زیاد باشد میتوان فاصله پروفیل ها را تا 30 سانتی متر کاهش داد . چرا که هوای موجود در حفره های خالی (cavity) از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند.

پروفیل M از قسمت وسط و تنها با یک پیچ به زیر سازی فلزی متصل می گردد . در این روش چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و ضربات و ارتعاشات وارده به ساختمان و نما را خنثی میکند. پروفیل گالوانیزهM : این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می شود و برای کنترل تغییرات ابعادیفایبر سمنت برد که بر اثر تغییرات دما و رطوبت پدید می آیند ، استفاده می گردد . با توجه به بالا بودن ضریب انبساط طولی در فایبر سمنت بورد که از دو عامل اصلی رطوبت و حرارت محیط نشات می گیرد استفاده از پروفیل های زیر سازی فایبر سمنت بورد الزامی به نظر می رسد و اکیدا نصب فایبر سمنت بورد بر روی زیر سازی فلزی توصیه نمیگردد . در مناطق حساس و پروژه های دارای اهمیت بالا بایستی محل جوش ها پس از جوشکاری پوشش ضد زنگ داده شود . پیچ را در سوراخ قرار داده و میخ را با زاویه ای در آن قرار می دهند که با شکاف ایجاد شده در سنگ مطابقت داشته باشد. از مهمترین موراد که در اکثر موارد کمتر مورد توجه قرار میگیرد و از قضا از موارد بسیار مهم است ، فاصله پیچ از لبه های فایبر سمنت برد است .

اجرای نمای خشک آجر

استفاده از فایبر سمنت برد طرح سنگ همراه با روش نصب دو لایه از گزینه های بسیار جذاب برای اجرای نمای ویلا ها و ساختمانهای مسکونی است . سومین روش اجرای نمای آجری به صورت خشک است. در اجرای نمای فایبر سمنت برد رعایت استانداردهای لازم اهمیت فراوانی برخوردار است . با توجه به استفاده از پيچ براي نصب سازه گالوانيزه به زير سازي فلزي و همچنين جهت اتصال فايبر سمنت برد به زير سازي گالوانيزه ، انتخاب صحيح پيچ از اهميت بالاي بر خوردار است . تنوع متریال مورد استفاده: افرادی که نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب میکنند، تنوع گستردهای از مواد مختلف را در اختیار خواهند داشت. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید. و با توجه به اینکه زاویه برش نسبت به فایبر سمنت برد قائم است ،کیفیت لبه های برش خورده تا اندازه زیادی قابل پذیرش هستند . می توان فایبر سمنت برد را با ابعاد دلخواه و بنا به مقتضیات طرح برش داد . This c​ontent was  done  wi​th the  help  of G SA C ontent G enerator Dem ov ersion .

دیدگاهتان را بنویسید