مشتریان شما واقعاً در مورد اجرای نمای خشک شما چه فکر می کنند؟

هر روز یک نمونه ی ناقص از این سبک در کنارمان قد می کشد و مالکان بدون اینکه بدانند در حال تقلید از چه فرهنگی هستند ، تنها به دنبال شکوه و تجمل می گرندند! در واقع روش های بسیار مختلفی برای پیاده سازی نما در صنعت ساخت و ساز موجود است که هر کدام به شیوه خاصی اجرا می­گردند و از ویژگی های متفاوتی برخوردار می­باشند. مصالح نما و اتصالات : برای مصالح نما از هر گونه مصالحی که قابلیت اجرا به صورت خشک دارند از جمله سنگ، ورق کامپوزیت، ترمووود، سرامیک خشک پرسلانی، شیشه، کاشی، آجرهای سفالین و … روش اجرا بایستی به گونهای باشد که یک کارگر ملات بایرامیکس را با ماله از پایین به سمت بالا روی دیوار کشیده و کارگر دوم بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به دنبال کارگر اول با ماله به حالت دایرهای و دورانی طرح لازم را به نمای بایرامیکس میدهد. از طرفی با پیشرفتهای حاصل در تکنولوژی و رواج مدرنیته، مصالح جدیدی تولید شد امکان استفاده از آنها با روشهای سنتی و ملاتی وجود نداشت برای مثال مصالحی مانند کامپوزیت و سرامیک پرسلانی را نمیتوان به شیوه ملاتی اجرا نمود چرا که سرامیک پرسلانی جذب آب بسیار پایین و در نتیجه جسبندگی خیلی کمی با ملات و دوغاب دارد و این چسبتدگی به قدری کم است که میتوان آن را برابر صفر دانست.

اجرای نمای خشک سرامیک

 Da ta has be​en g enerated ᠎with the help of behsaznama C᠎on te​nt Gen​erator D​emoversion.

راهنمای چنگیزخان برای اجرای نمای خشک Excellence

سیستم نمای خشک از مزایا و ویژگی های مثبت فراوانی برخوردار است و به همین دلیل که استفاده از آن بسیار در بین ساختمان سازان رواج یافته است. پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. برای استفاده از فولاد یا آلومینیوم گالوانیزه در مناطق نزدیک به دریا باید از پروفیل های ضد زنگ استفاده شود. از دیگر اجزای نمای خشک، چهارچوب نگهدارنده می­باشد که به منظور نگهداری از نما به وسیله مصالح مختلفی همچون چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم ساخته می­ شود. بیشترین کاربردهای این نوع نمای خشک، با بکارگیری سنگهای زینتی و بر اساس استانداردهای جدید ساختمان سازی شکل گرفته است. از لحاظ متریال، انواع نمای خشک ساختمان به دستههای مختلفی تقسیم میشود: نمای خشک آجری (که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد)، نمای سنگ خشک، نمای سرامیک خشک، شیشه، ترمووود، کامپوزیت، نمای خشک فلزی و غیره. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایههای مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسیکشی است که با استفاده از پروفیل و شاسیهای فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیلها و قابهای فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است.  Th᠎is content was generat ed by behsaznama Content Generat or Dem᠎over sion .

دلیل اصلی انتخاب نما این است که لایه محافظتی را به ساختمان اضافه می کند. این روش که بدون بهره گیری از ملات اجرا می­شود، در چندین سال اخیر به دلیل کاربری فراوان و منطبق بودن با استانداردهای ساختمان سازی وارد ایران شده و امروزه به یکی از روش های رایج در نماسازی این کشور تبدیل شده است. برای نمای آجری باید از آجری که برای نماسازی تهیه میشود استفاده نمود این آجرها به رنگ های بهی، قرمز، ابلق در بازار یافت میشود. اکثر تولیدات فولاد ضد زنگ این روز ها از نوع بازیافتی است. نمای خشک سنگ ، تکنیکی مدرن است که با حذف ملات به کار گرفته شده در نصب تر ، موجب دوام بیشتر سنگ های مورد استفاده در نما شده است. این روش بسیار سریع تر و ایمن تر از روش ملاتی است بخصوص در ساختمان های مرتفع. اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. مقدار مورد نیاز بایرامیکس را با آب مخلوط کرده و سپس آن را با ماله یا پیستوله بر روی سطح مورد نظر قرار میدهند.

سپس عایق حرارتی که در بالا بیان نمودیم نصب شده و پس از اعمال فضای خالی، پروفیل های عمودی توسط پرچ بر روی صفحات L شکل نصب می­شوند. فضای خالی دیگر اجزای نمای خشک است که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، تهویه و اتلاف انرژی بین نما و عایق حرارتی در نظر گرفته می­ شود. مثلا در مناطق گرم و مرطوب، فضای خالی طوری طراحی میشود که هوا در آن قابل تهویه باشد. ساخته شده و فرایند عمل آوری آنها یا به صورت هوا خشک و یا با دستگاه اتو کلاو انجام میشود . قسمتی از ساختمان که توجه زیادی را به خود جلب میکند نمای آن است و در همین راستا اجرای یک نمای زیبا و پرکار ضرورت مییابد اما نمایی پرکار با متریالهای مختلف بار زیادی به ساختمان وارد میسازد که برای کم کردن و کنترل بهتر این بار، اجرای نمای خشک یک امکان فوقالعاده است که با بهره گیری از تکنولوژی و سیستمهای مدرن صورت می پذیرد. 3. این روش در صورتی که با ظرافت انجام نشود، نما را کثیف میکند. اگر شما هم به فکر این هستید که نمای ساختمان یا ویلای خود را به روش خشک اجرا کنید و میخواهید که با مزایا و معایب و انواع نماهای خشک آشنا شوید بهتر است که انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مجموعه ها لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید