شماره یک هدف شما باید (انجام دهید) اجرای نمای خشک

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک که با توجه به حذف ملات پایینتر نیز آمده، به همراه اجرای نمای سراميک خشک را به یکی از محبوبترین شیوههای کاربردی تبدیل کرده است. یکی از روش های اجرای نما در صنعت ساختمان اجرای نمای خشک می باشد که در این روش بجای استفاده از اندود ماسه و سیمان برای اتصال مصالح به نمای خارجی ساختمان از تجهیزات پیش ساخته و قابل اتصال فلزی بر روی نما مانند ریل ها و پیچ ها استفاده می شود. در صورت لزوم می توان این نماها را برقی نیز کرد. همچنین اتصالاتی که این چهارچوبها را به هم متصل میکند باید از مواد محکم و با کیفیت و در عین حال سبک انتخاب شود. در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده می شود. اجرای نمای خشک با انواع مصالح اعم از سنگ، سرامیک، تراکوتا، و چوب و … لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . This a᠎rticle h as  been cre ated by behsaznama  Con tent G᠎enerator Dem ov er​sion!

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

همین امر باعث کاهش نیروی زلزله بر ساختمان می شود و این مورد منطبق یا نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران و بقیه آیین نامه های زلزله جهان است. سازه های نصب با پروفیل ها و سطح مقطع های متفاوتی تولید و برای کاهش هزینه ها در ابعاد مورد نظر در طرح، برش خورده و به محل پروژه ارسال می شوند. در ابتدای امر بایستی با توجه به ابعاد و شکل هندسی مصالح موردنظر، شیار، شکاف، سوراخ و یا لبه ای در آن برای نصب در روی نما طراحی و تولید شود. تعدادی از این مزایا که بیشتر از سایرین مورد توجه میباشد را در این بخش ذکر کرده ایم. نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. به طور کلی نمای ساختمان به نحوی طراحی شود که با یک نگاه ، کاربری آن ساختمان حدس زده شود . قابل اجراست اما به دلیل مقاومت پایین آن در برابر عوامل مختلف در مدت کوتاه زیبایی خود را از دست می دهد.

در این روش به دلیل استفاده از اجزای فلزی پیش ساخته و طبق الگو و برشکاری و سایز شده در محل تولید و همچنین عدم نیاز گذشت زمان برای خشک شدن نما سرعت بیشتری در اجرای نماها نسبت به روش های دیگر دارند. این روش یکی از جدید ترین روش های نصب نما می باشد. در اجرای نماهای خشک در دو بخش اقدام به ایجاد عایق بندی ساختمان خواهیم کرد: در مرحله اول که عایق حرارتی و صوتی بصورت چسبی و یا مکانیکی به نما متصل می شود و در مرحله بعدی یک فاصله هوایی بین عایق زیرین و پوسته خارجی نما ایجاد می گردد. هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. به دلیل کاهش وزن نما، بار وارده بر اسکلت اصلی ساختمان از کاهش چشگیری برخوردار خواهد شد و در نتیجه میزان کمتری از میلگرد و بتون در ساختمان مصرف می شود که باعث کاهش هزینه های ساختمانی می گردد. در صورتی که تمامی ساختمانهای نمای کلاسیک و یا مدرن دارد، شما نیز در طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید از همین سبک پیروی کنید.

هم برای نماهای مدرن و هم برای نمای کلاسیک هزینه بالایی بایستی پرداخت شود همچنین هزینه محوطه سازی و فضای سبز نیز باید در هزینه ساخت نمای ساختمان در نظر گرفته شود. اجرای این نوع پروژه نیز به تبهر و تجربه بالایی نیاز خواهد داشت. این روش بیشتر از سایر روشها به یک طراحی حرفهای توسط متخصصین نیاز دارد. در اجرای نمای خشک در ابتدای امر نیاز به محاسبات و طراحی های مهندسی شده هست و غیر از طراح و ناظر پروژه، پرسنل اجرایی پروژه می توانند کارگران ساده باشند. یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. برای سهولت استفاده در پروژه، سازه ها در ابعاد مورد نظر تهیه، تولید و کدبندی می شوند. نماهای پرده ای ثابت: در این نوع از نما قطعات نما بصورت ثابت و بدون تغییر شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از منبع ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید