راه های آسان برای تبدیل قیمت اجرای نمای خشک به موفقیت

پس حتماً در زمان طراحی نما باید به این موضوع دقت شود. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد. ​A᠎rticle w as c᠎re ated by behsaznama Content  Gen​erator Demover᠎si​on.

اجرای نمای خشک آجر

همانطور که اشاره کردیم نمای خشک یک جلوه ی بسیاز زیبا و خیره کننده به نمای ساختمان ها می بخشد. شرکت آکاد، ارائه کننده بهترین سیستم های نمای سرامیک ساختمان می باشد که کلیه خدمات را از ۰ تا ۱۰۰ به صورت کامل به مشتریان در سراسر کشور ارائه می کند. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار میباشند. ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت.

فیلم اجرای نمای خشک

ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … همانطور که A.Pret در سال 1908 گفت ، “ساختمانهای ترانسفورماتور زمانه ما اسکلت بتونی مسلح یا سازه های آهنی دارند. همچنین فشار مکانیکی و تحمل بار چهار چوب و اتصالات تست می شود و از چهارچوب و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر نیروهای فیزیکی چون باد، طوفان و زلزله مقاومت دارند. در واقع در این سیستم مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان مستقیما به نمای ساختمان نمیچسبند و با آن فاصله دارند. استفاده از مواد جدید مانند آهن و آلومینیوم گزینه های جدید ساخت را باز کرد. از آن جایی که نمای هر سازه، پیشانی و صورت آن محسوب می شود و در کوتاه ترین نگاه کاربر کاملا به چشم می آید، طراحی و دیزاین اصولی آن بسیار حائز اهمیت است. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و…

فوق العاده مفید ایده برای بهبود اجرای نمای خشک

اگر جویای قیمت اجرای نمای خشک هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که قیمت اجرای این نمای مدرن با در نظر گرفتن مزایای نمای خشک بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است. اگر ساختمان را حجمی بسته در نظر بگیریم. اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. یکی از چالش های مهم در اجرای پروژه های بزرگ ساختمانی برای کارفرمایان انتخاب پیمانکاران جزء و یا پیمانکاران همکاری می باشد که هر یک در اجرای قسمتی از پروژه تخصص ویژه ای داشته باشند. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند.لازم به ذکر است که این کلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد.کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند. برای اتصال المان های مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود صنعت نمای خشک امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده رتبه کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده ها و نقطه نظرات مدیران آن مؤسسه و سازمان می باشد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید