رازهای ناشناخته جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

این نوع سنگ از لایه ها و عایق های مختلف همچون عایق های حرارتی، زیرسازی و نمای بیرونی، فضای داخلی تهیه شده است. به عنوان مثال، در طراحی داخلی و طراحی نما، یک ساختمان کلاسیک دیده می شود. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده بیشتر بخوانید اند. در اجرای این نوع نماها ، هیچ ملاتی برای اتصال اجزا نما استفاده نشده و پوسته اصلی نما که می تواند از مصالح مختلفی مانند سنگ ، سرامیک ، چوب ، آلومینیوم ، شیشه و . ᠎Content w᠎as c re at ed by behsaznama C᠎ontent G en᠎er at or  Dem᠎oversion.

شرکت اجرای نمای خشک

در ادامه با برخی از این موارد و دلایل علاقهمندی افراد به این روش اجرای نما آشنا میشویم. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. سیستم ماسا که در گروه سیستم های نمایان قرار گرفته اند، برای نصب سرامیک هایی با انوع ضخامت و حتی سنگ های 3 سانتی مورد استفاده قرار میگیرند. سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. این شرکت ها مسئولیت طراحی، ساخت و نصب نما(با روش های مختلف مانند اسکوپ سنگ نما) را بر عهده گرفته و اجرا می کنند .لذا شاسی کشی این نماها با توجه به نوع پوشش نما متغیر بوده و توسط شرکت صاحب صلاحیت اجرا می شود .

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اما اجرای نمای ساختمان که در بسیاری موارد نیز از طرف سازندگان و پیمانکاران ساده انگاشته شده و سهل انگاری هایی می کنند ، دارای پیچیدگی ها و الزامات قانونی خاصی است که در صورت عدم توجه به آنها می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را برای بهره برداران، سازندگان، مهندسین ناظر و مجری و نیز پیمانکاران در بر داشته باشد . در تصویر زیر حداقل فاصله پیچ از لبهای عمودی و افقی نمایش داده شده است . از مهمترین موراد که در اکثر موارد کمتر مورد توجه قرار میگیرد و از قضا از موارد بسیار مهم است ، فاصله پیچ از لبه های فایبر سمنت برد است . با توجه به استفاده از پيچ براي نصب سازه گالوانيزه به زير سازي فلزي و همچنين جهت اتصال فايبر سمنت برد به زير سازي گالوانيزه ، انتخاب صحيح پيچ از اهميت بالاي بر خوردار است . نمای ساختمان یکی از مهمترین اجزاء غیر سازه ای و در عین حال مهم در ساختمان است . باشد ، روی شاسی کشی خاصی که با توجه به نوع پوشش اصلی نما تعیین و اجرا شده است متصل خواهد شد . برای اجرای بند ۵ سانتی می توان برای زیر کار یک لایه پوشش سمنت برد ساده کامل اجرا نمود و بعد از آن نوارهای طرح سنگ را روی آن اجرا کرد .

فیلم اجرای نمای خشک

و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد. از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و ویژگی هایی که سیستم نمای خشک می تواند برای ما به ارمغان بیاورد می توانیم به کاهش زمان اجرای کار نسبت به سایر انواع نما اشاره داشته باشیم. استفاده از فایبر سمنت برد طرح سنگ همراه با روش نصب دو لایه از گزینه های بسیار جذاب برای اجرای نمای ویلا ها و ساختمانهای مسکونی است . برش فایبر سمنت برد را در محیطی باز و یا در محلی که امکان گردش هوا وجود دارد انجام دهید . نکات ایمنی در هنگام برش : فایبر سمنت برد حاوی سیلیس بوده و تحقیقات پزشکی نشان میدهد که این مواد میتواند در صورت استنشاق بلند مدت باعث ایجاد مشکلات تنفسی در برشکاران شود .  Th is art icle was gen er at ed ​by G SA Conte​nt G ener​at᠎or Demov ersi​on !

دیدگاهتان را بنویسید