در اینجا {یک درمان سریع} برای انواع نمای خشک است

جهت اجرای نماهای خشک چهار مرحله اجرای اصلی وجود دارد که شامل اجرای عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارنده یا شاسی کشی زیرکار، زیرسازی متناسب با نوع مصالح نازک کاری و در نهایت اجرای مصالح نما با اتصالات مناسب است. در سازه ی نمای خشک از چهار چوب ها و اتصالاتی استفاده می شود که در برابر رطوبت، باران، تغییرات و نوسانات شدید دمایی، گازهای موجود در هوا مقاومت داشته باشند. با ورود به عصر مدرن و پیدایش صنعت نوین ساختمان سازی، تغییرات عمدهای در نمای ظاهری شهرها پدیدار شد. با سقوط رومی ها استفاده از سیمان پوزولانی متوقف شد و هیچ نوع دیگری از سیمان مورد استفاده نبود تا این که در قرن 19 سیمان پرتلند ظهور یافت. این همه، در واپسین سالهای قرن بیستم میلادی، چهره شهرهای مدرن امریکا را دگرگون کرد. اجرای نمای خشک در معماری مدرن در دهه های اولیه قرن بیستم آغاز شد. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه 80 شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد. در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین میتوان گفت که اولین نماهای خشک بهصورت سنگی ساخته شدند. Con᠎tent w᠎as generat​ed by behsaznama​ Con​te᠎nt Gen erator DEMO.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

تا آنجا که امروزه متخصصین امر، توصیههای خود را در این زمینه، بهصورت پیشنهادهایی در جهت بالا بردن کیفیت نهایی کار، به مشتریان ارائه میدهند. از مزایای استفاده از سرامیک به عنوان نمای خشک آن است که دوام بسیار بالایی دارند و پس از گذشت سالها، همچنان زیبایی و جلوه خود را حفظ میکنند. به همین دلیل اجرای یک نمای زیبا و کاربردی برای ساختمان بسیار مهم خواهد بود. با گذشت زمان و ایجاد شرکتهای نمای خشک، اجرای انواع نمای خشک مانند نمای خشک آجری در ایران نیز زواج پیدا کرده است. هرچند ، به علاوه همه این عملکرد های بیان شده ، ما این نیاز را احساس کردیم که بایستی سایر جنبه های عملکردی نما، مثل اجرای صحیح نما ، بحث زیست محیطی ، پایداری نما ، یکپارچگی عملکرد مناسبش در سرتاسر زمان و… روی هزینه اجرای نمای خشک تاثیرگذار هستند. اینکه از چه متریالی در نمای خشک استفاده شود و اینکه طراحی کلی نما به چه صورتی باشد، روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

انواع نمای خشک

شرکت کارووین پیشرو در زمینه طراحی و اجرای انواع نمای خشک ساختمانی و مبتکر طرحهای خلاقانه در این حوزه است. به دلیل مزایای نمای خشک ساختمان، متقاضیان اجرای نمای خشک ساختمان و خصوصا نمای خشک آجری نسبت به نماهای قدیمیتر بیشتر شدهاند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. این مسئله منجر به امنیت بیشتر و جلوگیری از سقوط مصالح در اثر تغییر دما و حتی زلزله میشود. این روش دوام زیادی ندارد و امنیت آن نیز پایین است. در این سیستم، یک محفظه تهویه بین روکش نما و عایق ایجاد می گردد. نما های سنتی ، نما های تهویه شونده و نماهای دوپوسته شیشه ای ، با ملاحظه بیشترین متریال مورد استفاده در هر گروه ، به طوری که مصالح نما و سیستم های انتخابی برای هر کدام از اینها را مورد بررسی کردیم. سیستمهای خشک نماسازی ساختمان، دارای مزایای کاربردی فراوان نسبت به انواع سنتی بوده و در همه مراحل، از تکنیکهای پیشرفتهای بهره میبرند که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم. به ویژگیهای نمای خشک و بهترین متریال مصرفی در آن میپردازیم.

میتوان برای اجرای نمای آجری استفاده کرد که هر کدام مزایای خودشان را بیشتر بخوانید به همراه دارند. آیا اجرای نمای خشک در پروژه های ساختمانی را می دانید؟ از سوی دیگر، نمای کلاسیک احساس عظمت را برای ساکنان و افرادی که از بیرون آن را تماشا می کنند به ارمغان می آورد. همان طوری که اشاره شد سیستم نمای خشک نسبت به نماهای سنتی مزیت های فراوانی دارد، برای همین است که در اکثر پروژه های مهم از این روش استفاده می کنند. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم. تنوع رنگی نمای آجری نیز زیاد است و میتواند انواع سلایق را پوشش دهد. منظور از نمای سرامیک و پرسلانی خشک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید