داستان کوتاه: واقعیت درباره دتایل اجرای نمای خشک

پس از پوشش کامل محل درزها و بتونه کاری و سمباده زنی میتوان عملیات رنگ آمیزی فایبر سمنت برد را شروع نمود . استفاده از چسب پلی اورتان در محل درزها با توجه به انعطاف پذیری چسب پلی اورتان و قابلیت رنگ آمیزی آن میتواند کمک بسیاری به پوشش نما و کارایی آن نماید . این شرکت ها مسئولیت طراحی، ساخت و نصب نما(با روش های مختلف مانند اسکوپ سنگ نما) را بر عهده گرفته و اجرا می کنند .لذا شاسی کشی این نماها با توجه به نوع پوشش نما متغیر بوده و توسط شرکت صاحب صلاحیت اجرا می شود . تجهیزاتی از قبیل انواع ریل باکس و ریل دوبل، کلیپس استیل، لاستیک ضربه گیر، لاستیک درز عمودی، براکت، پیچ سربکس و ریل تک فاوتون از جمله دیتیل های اجرای نمای سرامیک خشک در این سیستم می باشند. اجرای نماهای خشک با توجه به پیچیدگی و تخصصی که نیاز دارد توسط شرکتها یا افراد صاحب صلاحیت اجرا می شوند . با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند. Data h᠎as been generated ᠎by G SA Con᠎tent Generat​or  Demoversion!

متریال نمای خشک

این روش با توجه به مصرف سمنت بورد کمتر مقرون به صرفه تر از روش اول است . مصالح مصرفی در شاسی کشی نماهای خشک و تر با هم تفاوت دارند . روش های نصب سرامیک خشک پرسلانی مجوف با توجه به تکنولوژی بالای تولید این نوع سرامیک خشک پرسلانی به لحاظ قابلیت اکستروژن به اشکال و دیتیل های خاص به دو دسته عمده زیر تقسیم بندی می شود. شاسی کشی نما که به آن زیرسازی نما یا نبشی کشی نما نیز گفته می شود، عبارت است از زیر سازی انجام شده برای اجرای نمای ساختمان که در نماهای خشک در تمام قسمتها باید اجرا شود و در نماهای تر یا ملاتی تنها در قسمتهایی اجرا می شود که ضخامت نما بیش از مقدار مشخص شده در آیین نامه می باشد . با توجه به موضوع فوق الذکر به بحث شاسی کشی نماهای خشک نپرداخته و شاسی کشی نماهای تر را مورد بررسی قرار خواهیم داد . که همین موضوع می تواند به عنوان نقطه ضعف در شاسی نما به شمار آید.

نمای خشک چیست

᠎Th᠎is ᠎da​ta was generated wi th behsaznama᠎ C᠎ontent᠎ Gen᠎erator D emoversi᠎on.

به دلیل عدم نیاز به انتقال ملات های ساختمانی به ارتفاعات تا حدود زیادی شاهد افزایش چشمگیر در سرعت اجرا و همچنبن سهولت اجرای نما خواهیم بود. ضخامت ملات نما در این نماها طبق ضابطه 714 تعیین شده و در صورتی که ضخامت ملات نما از این حدود بیشتر نشود نیاز به شاسی کشی نخواهد بود . ضخامت ملات نما که خود برمی گردد به نحوه اجرای اسکلت و دیوارهای پیرامونی ساختمان ، وزن مخصوص مصالح مصرفی در ملات و پوشش اصلی نما . پوشش رنگ بر روی فایبر سمنت برد علاوه بر زیبایی نمای تمام شده کارکرد محافظتی از نما را هم بر عهده داشته و با اعمال لایه رنگ جذب آب فایبر سمنت برد به شدت کاهش می یابد . باشد ، روی شاسی کشی خاصی که با توجه به نوع پوشش اصلی نما تعیین و اجرا شده است متصل خواهد شد . تعویض پوسته خارجی نما نیاز به تخریب خاصی نداشته و بسیار راحت تر انجام می شود . به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد. ᠎Data was c​re​ated by behsaznama Content Ge​ne ra᠎tor DE​MO!

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

همانطور که در صفحه طراحی نمای خشک به آن اشاره کردیم؛ نمای خشک به نماهای مدرن ساختمانی گفته میشود که در آن به جای استفاده از ملات، از اتصالات و یراق آلات مخصوص استفاده میشود. بر خلاف نماهای خشک که گفتیم شرکتهایی هستند که مسئولیت طراحی تا اجرای این نماها را برعهده گرفته و تقریباً در این نماها جای نگرانی نداریم، در نمای تر با توجه به مشخص نبودن وزن نما که یکی از آیتم های مهم در طراحی شاسی این نماهاست ، مهندسین طراح سازه به این بخش ورود نکرده و دتایل خاصی را همراه طرح نمای مصوب ارائه نمی کنند . همانطور که گفته شد برخی ساختمانها مشمول تهیه طرح مصوب نما می شوند که این نکته نیز در ضوابط شهرسازی هر استان مشخص شده است. اما توصیه می شود در سایر ساختمان هایی که تهیه طرح مصوب نما برای آنها الزامی نمی باشد نیز اقدام به طراحی نما نماییم.

انواع نمای خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد منبع بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید