داستان سریع: حقیقت درباره اتصالات نمای خشک

کنترل شاقولی و تراز بودن زیرسازی نما، از دیگر نکات اجرایی آن می باشد که در صورت عدم رعایت آن میتواند منجر به دوباره کاری و هزینه های فراوانی گردد. از مهم ترین دسته بندی های ارائه شده برای دیتیل های اجرای نمای سرامیک خشک می توان به نوع کاربرد و سیستم اجرای آنها اشاره نمود. وزن پایین: وزن نمای خشک در مقایسه با نماهای سنتی به مراتب کمتر است. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. در این روش ملات و سیمان به کار برده نمیشود بلکه سنگ با استفاده از پیچ و مهره فلزی بر روی دیوار نمای ساختمان نصب میگردد. ᠎This ᠎po᠎st h᠎as be en c reat᠎ed ​by behsaznama Con᠎tent Gene ra​tor DEMO .

گوهر پنهان اجرای نمای خشک

به طور کلی نحوه اجرا ها با هم متفاوت است و به نوع مصالح مور استفاده و جزئیات آجری نمای خشک بستگی دارد. از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. 2. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در اجرای نمای خشک، ستون های فولادی نمایان و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می کلیک کنید شود. مجموعه ای جدید و مدرن از عکس های نمای آپارتمان ایرانی سه تا شش طبقه را در این مطلب برای شما در نطر گرفته ایم. نمای سنگ خشک، دارای سیستم مکانیکی و خودایستا می باشد. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد.

یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد. پیچ و بست با زاویهای مطابق با سوراخ ایجاد شده در سنگ نما بر روی دیوار قرار گرفته و به سنگ بسته میشود، به گونهای که حداقل 2 میلیمتر فضای خالی بین سنگهای نصب شده و دیوار وجود داشته باشد و به همینگونه کل دیوار پوشانده میشود. در اجرای این سیستم نیاز به کلمپ های مخصوصی می باشد تا به صورت کشویی درون ریل های آلومینیومی مخصوص این سیستم قرار گرفته به طوری که سرامیک یا سرامیک ها بر روی این کلمپ ها می نشینند . اگر دیوار تازه ساخته شده باشد، باید مطمئن شد که دیوار خشک شده و سطح آن سخت میباشد تا پین محکم در حفرۀ ایجاد شده بر روی دیوار بایستد و احتمال درآمدن پین وجود نداشته باشد. نصب نما به روش خشک،روشی کاملاً مطمئن و رایج است. در این روش سنتی، امکان عایق کاری وجود ندارد.

این نوع سنگ از لایه ها و عایق های مختلف همچون عایق های حرارتی، زیرسازی و نمای بیرونی، فضای داخلی تهیه شده است. خانه » سیستم های نمای خشک نمای سرامیک خشک چیست؟ مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. این قطعات از جنس استیل 304 و ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر فشار و همچنین تماس با مواد خورنده دارند. با تکمیل شدن خط افقی و تراز مورد نیاز جهت شاسی کشی، پروفیلهای افقی و عمودی را با توجه به نقشه اجرایی مورد نظر، نصب و جوشکاری می نمایند و پس از آن، در صورت نیاز به نصب توری رابیتس، زیرسازی آن (بطور معمول به کمک میلگرد) انجام شده و توری های رابیتس را توسط سیم های مفتولی گالوانیزه به آن شاسی کشی خواهند بست.

دیدگاهتان را بنویسید