جزئیات اجرای نمای سنگ خشک مصاحبه دانش

به طور کلی تعداد واحد کامپوزیت لازم به تعداد دندان های نمایان در هنگام لبخند بستگی دارد که تعداد نهایی آن وابسته به نظر شما با مشورت پزشک تعیین می شود اما به طور معمول برای فک بالا 6 الی 8 واحد کامپوزیت انجام می شود. برای مثال اگر طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک به صورتی در نظر گرفته شود که درب پارکینگ کوچک باشد، ممکن است برای ساختمانهای با تعداد نفرات و ظرفیت بالا مشکل ایجاد کند. اما باید بدانید این تصور غلط است و در صورتی که به صورت مرتب به مطب مراجعه نکنید ممکن است لثه های شما دچار بیماری فعال شده باشد، دندان شما دچار پوسیدگی شده باشد و یا به بیماری پریودنتال مبتلا شده باشید و زمانی متوجه آن شوید که دیگر کار از کار گذشته باشد و آسیب جدی به دهان و دندان شما وارد شده باشد. در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند.  C on tent h​as been g᠎ener at᠎ed  with t᠎he  he lp ᠎of G​SA C᠎onte​nt᠎ Gen᠎erator Demover᠎si on.

اجرای نمای خشک آجر

در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. این روش دارای ۴ نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. فرشهای قم با طرحهای سنتی و ابتکاری خاص قم، اغلب از جنس ابریشم در ابعاد کوچک – که برگرفته از ویژگی خاص قم به عنوان شهری زیارتی است – بافته شده و از آنجا که هر دار قالی توسط یک نفر قالیباف اداره میشود، دارای بافتی یک دست و یک نواخت است. بدین صورت که باید پزشک با مهارت و تخصص خاص خود این مواد را بر روی دندان فرم دهد. همانطور که گفته شد مواد کامپوزیت دندان بر روی دندان قرار می گیرد و توسط دندانپزشک فرم و حالت می گیرد. کامپوزیت دندان ماده خمیری شکل است که مواد سازنده آن از رزین تشکیل شده است.

اجرای نمای خشک آجری

کامپوزیت دندان ماده خمیری شکل از جنس رزین است که توسط برندهای گوناگون تولید می شود. این سرامیک به دو روش اکسترود و اعمال فشار پرس تولید میشود. هزینه کامپوزیت دندان کمتر از لمینت دندان می باشد و علت این تفاوت در سفارشی تولید شدن روکش های لمینت توسط لابراتور می باشد اما کامپوزیت دندان ماده خمیری شکل است که بر روی دندان قرار گرفته و در طی یک جلسه انجام می شود. این روش راهکاری برگشت پذیر معرفی شده است و اگر دیگر علاقه ای به داشتن آن نداشتید می توانید به راحتی آن را از روی دندان های خود بردارید. در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. کامپوزیت ونیر ها نیز دارای انواع مختلف و در کیفیت های متفاوتی هستند. همچنین امروزه سرامیک با طرح های مختلف و جدید سه بعدی؛ گل برجسته؛ مدل چوب؛ مدل ام دی اف؛ مدل های پارکت؛ طرح سنگ؛ طرح سنتی و آجر نما و … لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .

بعد از گذشت پنجاه سال میتوان مصالح را مورد بازیافت قرار داد و مصالح جدید جایگزین آن نمود. از قم با عناوینی چون: حرم اهل بیت، شهر علم، استراحتگاه مؤمنین، دارالموحدین و شهر کریمهٔ اهل بیت و عُشِ آل محمد (آشیانه آل محمد) یاد میکنند. سپس با کوبیدن پلیت روی تیر بتونی و جوش دادن دستک به آن، کمرکش یا همان قوطی طولی را نصب میکنند. این مدل نما جزء نماهای خشک به حساب می آید و از آن می توان در نما ساختمان مسکونی، نمای ساختمان اداری و یا تجاری استفاده نمود . شروع پروسه اجرای نمای سرامیک خشک با برداشت نقشه بردار از ساختمان و با ارائه کدهای ارتفاعی و ابعاد و اندازهها انجام میشود. اقلیم آب و هوایی قم به طور کلی از نوع معتدل و خشک است، هر چند که به علت نوسانات دمایی بسیار زیاد و شدید فصلی، تابستانهایش بسیار گرم و زمستانهایش بسیار سرد است؛ اما در مجموع و با لحاظ کردن میانگین دمای سالانه که ۱۸٫۲ درجه سلسیوس میباشد کاملاً معتدل محسوب میشود. چند واحد کامپوزیت لازم است ؟ قیمت هر واحد کامپوزیت ونیر دندان جلو با کیفیت درجه یک 3.000.000 تومان با 2 سال ضمانت و درجه دو با قیمت 2.000.000 تومان با یکسال ضمانت و درجه سه 1.500.000 با 6 ماه ضمانت و درجه چهار با هزینه 500.000 تومان می باشد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید