بیش از حد شلوغ؟ این نکات را برای ساده کردن اجرای نمای خشک آجری خود امتحان کنید

2. با این روش به میزان قابل توجهی از وزن نما کاسته میشود. رفتار یکپارچه و همگنی که مصالح در برابر تغییرات دما در نمای خشک و عملکرد خوب در شرایط اب و هوایی سخت نسبت به روش سنتی ملاتی و سنگ دارد همینظور یکسان بودن کیفیت بصری در جزییات سطح نما برای پوشش دادن پوسته کسترده و بزرگ نسبت به سنگ و ملات که در داخل و خارج نمای ساختمان توسط افراد غیر فنی صورت می گیرد ، با توجه به رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان و تفاوت ضریب انتقال حرارتی و میزان انقباض و انبساط سازه و مصالح به کار رفته در پشت نما با سطح بیرونی نما و همینطور وزن بالایی که نسبت به نمای خشک دارد با گذشت زمان سطح بیرونی جدا شده و باعث افتادن سنگ میشود. میزان تحمل فشار و خوردگی و… در معماری اجزاء ساختمان، نما به عنوان یکی از آیتم های تأثیرگذار در منظر شهری شناخته می شود معماران و طراحان ساختمان به دلیل اهمیت قابل توجه موضوع نما در ساختمان ها از دیرباز به این موضوع توجه ویژه داشته اند و همواره در پروژه ها انتخاب مصالح نما از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. Th​is con te᠎nt was written wi​th behsaznama C᠎ontent  G᠎ener ator᠎ Demover᠎sion.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در پشت سرامیک های نما توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدن سرامیک ها جلوگیری شود. ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند شد و پس از أن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می گردد.

برای رنگ زدن نمای خانه هم بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به استایل و سبک خانه شما بخورد، رنگی که ویژگی های معماری خانه شما را نمایان کند. با تغییر در ساختار خانه مانند درها، پارکینگ، نورپردازی، سقف، نمای سنگی و پنجره ها نمای ساختمان مسکونی خود را بروز نگهدارید. ساختار ساختمان نقشی شبیه اسکلت استخوانی برای بدن انسان دارد. توجه به نوع ساختار نهائی از نظر زیر سازی و تعداد لایه های پوششی خواهد بود. سازه های قائم این سازه ها به صورت قائم و در فاصله های ۳۰ الی ۵۰ سانتی متر نصب می شوند و به عنوان زیر سازی برای نصب ریل های گالوانیزه می باشند. در پست زیر نیز تعدادی نمای ساختمان ایرانی بسیار شیک و جدید را مشاهده می نمایید. به این تریتب که در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، ملات در نما حذف می شود و سطح رویه (سرامیک،سنگ،سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد .

البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد ز جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. در حال حاضر انواع گوناگونی از رنگ ها، مواد و لوازم مخصوص نمای خارجی ساختمان تولید شده اند که مناسب افراد مختلف با بودجه های کم و زیاد نی باشد. نمای ساختمان مسکونی امروزه از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار بوده و جلوه بیرونی منزل محسوب میشود. 1. سرعت اجرا به دلیل استفاده از تجهیزات آماده بسیار بالاست. البته هزینه پیادهسازی این روش از سایر روشها بیشتر است که با توجه به ظرافت و تجهیزات خاصی که در آن به کار میرود، هزینه آن توجیهپذیر است. در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. مطمئنا هر مقداری که خرج نمای بیرونی ساختمان مسکونی خود کنید همان مقدار هم بروی ارزش کلی خانه مسکونی شما خواهد آمد پس سعی کنید تا جایی که می توانید در این مورد فروگذاری نکنید. در طراحی نمای بیرونی ساختمان مسکونی قوانین ساده ایی وجود دارد که در صورت رعایت آنها بهترین نتیجه رغم خواهد خورد. 1- نمای چوبی (Thermo Wood) : چوب ترمو از رنگهای متنوعی برخوردار است.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

Content has been created by G᠎SA Content G᠎en᠎er​ator D​em᠎oversion .

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کلیک دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید