بررسی اجرای نمای خشک

از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. تنوع متریال مورد استفاده: افرادی که نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب میکنند، تنوع گستردهای از مواد مختلف را در اختیار خواهند داشت. اجرای زیرسازی فولادی (قوطی کشی فولادی) برای برطرف کردن بی نظمیهای ابعادی ساختمان. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایههای مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسیکشی است که با استفاده از پروفیل و شاسیهای فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیلها و قابهای فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است. بهتر است تا ارتفاع یک طبقه سرامیکها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان اجرا گردند. 40 و یا بنا بر محاسابت طراح پروژه از المان مناسب استفاده می گردد .

قیمت آجر نما خشک

اجرای پوشش مناسب جهت جلوگیری از زنگ زدگی بر روی المان های افقی و عمودی از اهمیت بالایی برخوردار است . المانهای فلزی قبل از اجرا بایستی کاملا از روغنهای چرب و آلودگیهای دیگر پاک شده و پوشش مناسب ضد زنگ بر روی آنها اجرا شود . در مناطق حساس و پروژه های دارای اهمیت بالا بایستی محل جوش ها پس از جوشکاری پوشش ضد زنگ داده شود . جالب اینکه با گذشت زمانی نهچندان طولانی، با تلاش کارشناسان، این صنعت در سطح کشورمان نیز بومیسازی شده است. مقاوم بوده و نیز دست طراحان را در طراحی باز گذاشته است. در ادامه این مطلب تصاویر انواع طرح های جدید نمای مغازه و فروشگاه های مختلف با طراحی های جدید را مشاهده خواهید کرد. نما و ویترین مغازه ارتباط مستقیمی با میزان فروش دارد زیرا در اولین نگاه افراد به سوی مغازه و فروشگاه چیزی که توجه آن ها را به سوی خود جلب می کند نمای بیرونی مغازه یا فروشگاه است بنابراین برای جذب بیشتر مشتری باید در کنار طراحی داخلی دکوراسیون مغازه در طراحی نمای خارجی مغازه و یا فروشگاه ها دقت و حساسیت های لازم را به خرج داد. This c᠎ontent was gen erat​ed wi th behsaznama C᠎ontent Gener​at​or Demover si on.

در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد. در صورت استفاده از این پروفیل ، درز بین پنل های سیمانی به صورت نمایان باقی خواهد ماند که برای پوشش این درز ، می توان از پروفیل گالوانیزه A استفاده نمود. اجرای عایق ضد رطوبت ( سیلر ) در پشت پنل ها : صفحات سیمانی الیاف دار ( سمنت برد ) به لحاظ اینکه عمداتاً از سیمان ساخته شده اند ذاتاً با محیط مرطوب و آب سازگاری خوبی دارند ، اما به دلیل وجود الیاف سلولزی در ترکیب آنها و خاصیت جذب آب بالای این مواد در هنگام اشباع شدن از رطوبت ( چه مستقیم و چه به وسیله بخار و رطوبت موجود در هوا ) منبسط و در هنگام خشک شدن منقبض می شوند و تنش های ناشی از این کاهش و افزایش طول بر روی محل اتصال ( محل پیچها ) نما را دچار مشکل خواهد نمود .

اتصالات نمای خشک

برای جلوگیری از این موضوع در پشت پنل سیلر مخصوص استفاده شده و از روی پنل هم پرایمر و رنگ این وظیفه را انجام میدهند ، تا جذب رطوبت به حداقل رسانده شود . برش فایبرسمنت برد در ابعاد مشخص : برش فایبر سمنت بورد بایستی به وسیله دستگاه میز برش انجام شود تا از غیر گونیا شدن و ناصاف شدن محل برش جلوگیری گردد . در این روش برای جلوگیری از وارد شدن استرس به سرامیک فعالیتهایی مانند شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمیشود . در نماهای بلند مرتبه و یا مناطقی که بار باد زیاد باشد میتوان از پروفیل های گالواینزه با ضخامت ورق بالاتر استفاده کرد . با توجه به بالا بودن ضریب انبساط طولی در فایبر سمنت بورد که از دو عامل اصلی رطوبت و حرارت محیط نشات می گیرد استفاده از پروفیل های زیر سازی فایبر سمنت بورد الزامی به نظر می رسد و اکیدا نصب فایبر سمنت بورد بر روی زیر سازی فلزی توصیه نمیگردد . در پروژه های بلند مرتبه محاسبه بار باد و تاثیر آن بر المانهای عمودی و همچنین اتصالات آنها به سازه اصلی از همیت بالایی برخوردار است که البته مسایل مالی و قیمت تمام شده نیز تاثیر دارد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از ادامه مطلب دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید