بحث بر سر اجرای نمای خشک

وضع موجود نمای ساختمانهای جدیدالاحداث شهر، چندان تعریفی ندارد از هم گسیختگی و بدون هویت بودن این نماها، چند سالی میشود که با سیمای ناهمگون و زمخت جلوهگری میکند و در تضاد با معماریهای قدیم تبریز است. برای خرید از کاشیران کافی است به صفحه خرید سرامیک نما بروید و محصول مورد نظر را با چند کلیک ساده خریداری کنید. منظور از زیر کار، دیوار اصلی ساختمان است. عایق حرارتی یکی از اجزا سیستم نمای خشک می­ باشد که به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی توسط چسب به زیر کار (دیوار اصلی ساختمان) متصل می­شود. این نوع از شاسی کشی از اعضای منفرد که به سازه متصل می شوند تشمیل شده است . در این روش که توسط شرکتی ترکیه ای با همین نام ابداع شده است اتصالات از روی کار مشاهده نمی شود. سیستم نما بخش مهمی از یک ساختمان مسکونی است که شامل عوامل متعددی از جمله شیک بودن، مدرن بودن، آرامش، عایق بودن صدا و حرارت و ایمنی می باشد و از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کند و همچنین نمای ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که با وجود حفاظت از محیط داخلی، به خوبی با محیط داخلی ارتباط برقرار کند که در این حالت به نمای خشک می رسیم وبه بررسی این نوع نما می پردازیم .در اجرای نمای خشک به منظور اتصال پوشش نما به ساختمان به جای دوغاب و ملات سیمانی از اتصالات مکانیکی استفاده می کنند. ​Conte​nt has  be en creat ed ᠎by G᠎SA᠎ C​ontent Gener ator Demov ersion!

قیمت آجر نما خشک

بر اساس نحوه نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیرنمایان Invisible تقسیم بندی می کنند. این سیستم باید برای حداکثر جابجایی نسبی مجاز طبقات سازه طراحی گردد . برای نصب پلیت اتصال نما به سازه بعد از اجرا اسکلت می توان از کاشت بولت ، رول بولت و یا انکر بولت استفاده کرد که با توجه به وزن نما می بایست روش و سایز آنها تعیین شود. بعد از شاسی کشی نما و تایید آن در نماهای چسبانده یا ملاتی ، لازم است جهت کم شدن ملات نما و نیز درگیری ملات نما، روی شاسی نما با رابیتس پوشانده شود . در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد.

همچنین از سرامیک نما به علت وجود قابلیت عایق بندی میتوان در شهر های شمالی کشور استفاده نمود. هر دو سیستم می توانند از مقاطع سازه ای نورد شده استاندارد یا مقاطع فولادی گالوانیزه سنگین با نورد سرد ساخته شوند . یک مجموعه پیش ساخته با ابعاد بزرگ است که به سازه متصل می گردد و به آن خرپا گفته می شود . چرا که در زمان اجرای اسکلت ساختمان می توان با توجه به طرح نما پلیتهایی را برای اتصال شاسی نما در تیر و ستون بتنی قرار داده و بعداً شاسی را به آنها متصل کرد. به همین منظور، سالهای زیادی را صرف آزمون و خطا خواهند کرد تا بالاخره به یک جایگاه حرفهای و درست دست کلیک پیدا کنند. با توجه به نوع گیره هایی که در هنگام نصب سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نحوه اجرای نما را به دو گروه کلی تقسیم کرد. در برخی از نماهای خشک به یک چهارچوب نیاز داریم که بتوان متریال مورد استفاده را داخل آن بهصورت ثابت قرار داد.

یکی از اصلیترین بخشهای ساختمان که هم روی زیبایی آن تاثیرگذار است و هم از جنبه ایمنی و استحکام اهمیت پیدا میکند، نمای ساختمان است. در صورتیکه همزمان اجرای اسکلت ساختمان نسبت به جاگذاری پلیت نما اقدام نکرده اید، الان وقت اجرای این پلیتها می باشد. استفاده از این چسب ها برای نصب سرامیک کف بسیار ساده و راحت است و همچنین پس از خشک شدن آنها لازم نیست نگران مورد خاصی باشد، چون وزن این مواد نسبت به سیمان و سایر ملات های مورد استفاده کمتر است و به این صورت وزن مرده و خنثی ساختمان شما را به شدت کاهش می دهد. بهترین زمان برای تهیه طرح مصوب نما خصوصا در ساختمانهای بتنی، همزمان با تهیه نقشه های مصوب و قبل از شروع عملیات ساختمانی می باشد . آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده است و امروزه مزایای بیشمار آن باعث شده تا همچنان طراحان از این متریال در اجرای نماهای ساختمان بهره ببرند. را با توجه به این قپانها نصب کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید