این چیزی است که من درباره انواع نمای خشک می دانم

دقت شود که در این روش لازم است از سرمته استاندارد شرکت ها استفاده شود، در غیر این صورت اتصالات مقاومت لازم را نخواهند داشت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سرامیک پرسلانی نما ، با فرمول جدید تولید شده است که به دلیل استحکام و مقاومت آن به عنوان مصالحی نو در نماسازی مورد توجه قرار گرفته است. سپس سازهای که به عنوان چارچوبی نگهدارنده است، روی آن قرار داده میشود تا آجرها با فاصله روی آن نصب شوند. به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. به طور کلی نحوه اجرا ها با هم متفاوت است و به نوع مصالح مور استفاده و جزئیات آجری نمای خشک بستگی دارد. باید دقّت شود که حتماً از بست فولادین و ضد زنگ استفاده شود. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. در روش نصب به صورت نمایان، از آلومینیوم برای زیرسازی استفاده می شود و کلیپس ها از روی کار معلوم هستند.

قیمت آجر نما خشک

نحوه نصب نمای خشک یکی از اولین سوالاتیست که هنگام آشنایی با انواع نمای خشک برای افراد پیش میآید. اما نکته مهمی که در برخی موارد افراد از آن غافل میشوند این است که با انتخاب آجری باکیفیت تنها نیمی از راه را پیمودهاند و ادامه مسیر، اجرا و نصب اصولی و در نهایت رسیدن به نمایی خوشایند است. در این روش مقاطعی V شکل آلومینیومی یا هوک، که نقش اتصال دهنده سرامیک به ریل های آلومینیومی را دارد روی ریل ها قرار می گیرند. خیر ، اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را توسط پیچ و مهره فلزی جاسازی شده به دیوار نما متصل و فیکس می کند. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد. از طرفی با تولید صنعتی مصالح مورد نیاز برای رویه نما و مقاطع زیرسازی نما ازجمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل، با کاهش خطاهای انسانی و در نتیجه بالا رفتن کیفیت نهایی مصالح و نمای اجرا شده مواجه می شویم. مرحلۀ دوم آمادهسازی سطح دیواری که نما بر روی آن اجرا میشود.

تمام سطح سطح دیوار باید تمیز شود و خاک و گچی بر روی آن وجود نداشته باشد.. پیچ و بست با زاویهای مطابق با سوراخ ایجاد شده در سنگ نما بر روی دیوار قرار گرفته و به سنگ بسته میشود، به گونهای که حداقل 2 میلیمتر فضای خالی بین سنگهای نصب شده و دیوار وجود داشته باشد و به همینگونه کل دیوار پوشانده میشود. پانل های استرچ متال با ضخامت های مختلف در رنگ های سفارشی و با قطر چشمه های متنوع به صورت آماده برای نصب به کارگاه های ساختمانی ارسال می گردد. صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. در مرحله بعد سپس کلیپس هایی نمایان، از جنس استنلس استیل بر روی ریل های آلومینیومی سوار می شود که کلیپس ها قابلیت رنگ آمیزی به وسیله رنگ الکترواستاتیک دارند تا با رنگ پانل ها یکی شوند. سپس قطعات به روش هنگ بر روی ریل های آلومینیومی سوار می شود. این روش، نخستین بار توسط شرکت آلمانی ابداع شد که به صورت غیرنمایان قطعات سرامیکی روی سازه آلومینیومی نصب می شود. نخستین بار در دهه 70میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند.

متریال نمای خشک

ولی در این روش اتصالات قطعات سرامیکی در نما قابل مشاهده است و زیبایی نما را تحت تاثیر قرار می دهد. سپس پشت قطعات سرامیک با نصب توری با چسب مسلح می شوند. قطعات سرامیک مسلح روی نمای نصب می شوند. در بیشتر مواقع جهت نصب چوب برروی نما، نمی توان از ملات های ماسه سیمان استفاده نمود. در بین روش های غیرنمایان روش انکری به دلیل استفاده از سرمته سوراخ کاری و انکر شرکت آلمانی هزینه بیشتر دارد و روش شیاری Beko چون تولید شرکت ایرانی است مقرون به صرفه تر خواهد بود. Anchor (انکر) یک نوع پیچ است که با فرو رفتن داخل تایل ها باز خواهند شد و جای خود را محکم می کند. تجهیزات مورد نیاز این روش از اجرای نمای سرامیک خشک ، سرمته و انکر می باشد که توسط این شرکت تولید می شود. یک مته با سر مته 16 میلی متری ، چکش ، پانچ و آچار تمام چیز هایی است که مورد نیاز است.

انواع اجرای نمای خشک

 This data was created ᠎with the  he​lp of G SA Con​tent Gene᠎ra tor DEMO .

قیمت اجرای نمای خشک سرامیک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ادامه مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید