اینجا یک روش است که کمک می‌کند متریال نمای خشک

البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد. نمای خشک از زمانی مورد استفاده قرار گرفت که معماران و طراحان ساختمان تصمیم گرفتند برای نمای سازههای خود از متریالی مقاومتر و بادوامتر استفاده کنند. به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد. در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود. این نما ترکیبی از شیشه و آلومینیوم است که ضمن دوام و عمر بالای آن به دلیل آب بندی های مهندسی و حرفه ای در برابر شرایط جوی عایق بوده و انرژی داخل ساختمان به راحتی قابل کنترل می باشد.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. در نصب و اجرای نمای سرامیک خشک از پایههای فلزی (معمولاً از جنس آلومینیوم) استفاده میشود و به همین دلیل این نوع نما به خوبی در مقابل عوامل محیطی از جمله باد، طوفان، زمین لرزه و آتش سوزی مقاوم است. ترمیم راحت و سریع و باسازی نمای ساختمان یکی دیگر از مزایای اجرای نما خشک می باشد که نظر مهندسین را به خود جلب کرده است. یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… ​Da​ta has ᠎been created with behsaznama Conte​nt G en​erat or Demoversion!

اجرای نمای خشک

ضمنا اجرای نمای خشک مزایای زیادی دارد که یکی از آن ها مقاوت بالا در برابر باد می باشد. دقت شود که در این روش لازم است از سرمته استاندارد شرکت ها استفاده شود، در غیر این صورت اتصالات مقاومت لازم نما را نخواهند داشت. بدون شک پیشرفت در صنعت ساختمان سازی متوقف نخواهد شد همانطور که امروزه شاهد آن هستیم بسیاری از مصالح نوین و جدید جایگزین مصالح قدیمی و سنتی شده اند ، همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتسکاری جای خود را به کنافکاری داد، در اجرای نما هم استفاده از مصالح و ملات کاری منتفی شده است و نصب نما خشک را ترجیح می دهند. در این مقاله به بررسی طراحی و اجرای نمای خشک میپردازیم. نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.

دیتیل اجرای نمای خشک

حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد. همانگونه که از عنوان متریال نمای خشک بر می آید ، تفاوت اصلی این نما با نمای معمول (ملاتی) در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. مزیت این سیستم نسبت به سیستم نمایان این است که انکرها در محل بهینه و اپتیموم تایل مستقر شده و تنش های کششی وارد بر تایل را به نصف کاهش می دهند. در این روش چنانچه از متریال گرانقیمت استفاده شود، هزینههای اجرای آن افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید