انواع نمای خشک مرور شد: از اشتباهات مختلف چه چیزی می‌توان بیاموزید

نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. امروزه برای ایمن تر کردن نما , کاهش زمان اجرا , کیفیت بالاتر و صرفه جویی در مصرف آب , از روش های نصب خشک استفاده می شود که تا حدی جایگزین روش های سنتی شده اند. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. از طرفی هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد چون از هیچ ملاتی در ساخت آن استفاده نمیشود. هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به صورت نمایان کمتر از روش های غیر نمایان خواهد بود. نمای خشک سنگ یکی دیگر از محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است که بدون استفاده از ملات سیمانی و دوغاب و تنها با به کارگیری پیچ و مهره فلزی قابل اجرا است. سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند.

دیتیل اجرای نمای خشک

This a​rticle has been g᠎enerated ​with behsaznama C᠎onte nt Gen᠎erator D emover​si on​.

سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک، از بیرون قابل مشاهده هستند. البته باید توجه داشت که به جهت اینکه این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، می بایست از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. نمای خشک با توجه به نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در آن به دو دسته مشهود، نمایان یا Visible و نامشهود، غیرنمایان یا Invisible تقسیم می شوند. این عملیات ممکن است بسته به نوع سیستم به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های مصالح رویه باشد. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمووود نیز صادق است. از مزایای نمای خشک آجری میتوان به مواردی همچون عدم نیاز به کارگر حرفه ای جهت نصب، سرعت اجرای بالا، عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و سر و صدا، کاهش اتلاف انرژی و آسانی اجرا برای ساختمانهای مرتفع اشاره کرد. به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. نمای خشک آجری نسبت به آجر معمولی وزن کمتر و طرح و رنگ بیشتری دارد.

از ویژگی های این سبک از نمای خشک می توان به اجرای تزئینات و طرح های کلاسیک به همراه امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای ساختمان اشاره کرد. همراه ما باشید تا انواع نمای خشک را بررسی نماییم. با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود دارد. در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. در نمای خشک مصالحی که پوسته ساختمان را تشکیل می دهند، به اندازه ای از دیواره اصلی فاصله دارند. نصب سریع و راحت، پایین آمدن هزینه ی نمای ساختمان ها، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها خصوصا پروژه های بلند مدت از دیگر مزیت های مهم سرامیک نما خشک است. ضمن اینکه هزینه ترمیم آن هم پایینتر خواهد بود. البته باید به این موضوع توجه داشت که هر چه مصالح رویه در ابعاد بزرگتری استفاده شود، میزان هزینه مصالح زیرسازی کاهش می یابد. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در این روش مقاطعی V شکل آلومینیومی یا هوک، که نقش اتصال دهنده سرامیک به ریل های آلومینیومی را دارد روی ریل ها قرار می گیرند. 2. استفاده از مصالح و سیستم های مدرن در اجرای نمای خشک، ستون های فولادی نمایان و بلوک های بتنی به عنوان مصالح کامل استفاده می شود. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. نصب نمای خشک، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود.

دتایل اجرای نمای خشک

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مطالب بشتر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید