اطلاعات تکان دهنده درباره اجرای نمای خشک Exposur

انواع سبکهای نمای خشک ساختمان کدامند؟ تنوع انواع سرامیک خشک، قیمت سرامیک خشک نما و نیز طرح و رنگ و شیوههای اجرای نمای خشک بسیار بالاست. در این روش کلیپس ها بر روی سرامیک دیده می شود اما می توان کلیپس ها را همانند رنگ سرامیک ها رنگ آمیزی کرد تا به چشم بیننده نیاید. برای اینکه بستها کمتر جلب توجه کنند، میتوان آنها را رنگ کرد. البته بحث نمای ساختمانی میتوان به بخش های گوناگونی اشاره نمود اما موضوع اصلی ما نمای خشک است نه نما در معماری. این زیباییها البته با کاشت گونههای طبیعی، ساخت آبنما و المانهای پرندگان صد چندان شده. قم با داشتن هنرمندان و صنعتگران مطرح در زمینه منبت کاری، اصلیترین و بزرگترین قطب این هنر در ایران است. هنر منبت کاری شاید پرقدمتترین هنر در قم باشد. پروژهٔ مونوریل قم در حال ساخت است. پروژهٔ خط A متروی قم، از شرق شهر (جمکران) آغاز شده و تا شمال غربی شهر (قلعه کامکار) ادامه مییابد.

اجرای نمای خشک سنگ

این مسجد که قدیمیترین مسجد شهر قم است، در ضلع شمالی میدان بزرگ امام خمینی قرار گرفتهاست. این مقبره از خارج، دوازده ضلعی منظم با طاقنماهای تزیینی در هر ضلع است. عموم انگشترهای ساخته شده توسط هنرمندان قمی کاملاً دستساز و با کیفیت بالایی میباشد. لذا قیمت سرامیک خشک نما در بازار بسته به درجه کیفیت آنها که با درجه های یک؛ دو و سه عرضه می شود مختلف خواهد بود. استان قم از لحاظ کیفیت رتبه اول انگشتر نقره دستساز مردانه را در ایران در اختیار دارد. بهترین راه حل برای اجرای نمای سنگ, روش خشک است که در مقایسه با روش های دوغابی ایمنی بالاتری دارد. سابقهٔ قالیبافی در قم با شیوهٔ فعلی به اواخر دهه چهارم سده میلادی یعنی حدود چندین سال پیش میرسد؛ یعنی زمانی که تجار کاشان دارهای قالی را به قم برده و کار را در مقیاسی محدود شروع کردند و با گذشت ۲ سال تولید قالی قم با ابعادی تجاری آغاز شد. دستمزد نصب بدون وسایل مورد نیاز در سیستم خشک از 95 هزار تومان تا 110 هزار تومان است که با وسایل نصب یعنی آهنکشی و «کلیپس» هر متر مربع بالاتر از 260هزار تومان می شود. This a​rticle was ᠎done with the he lp of behsaznama Con​tent Generat or D᠎emov er᠎sion᠎!

انواع اجرای نمای خشک

جای تعجب نیست اگر برای هر بینندهای در مورد چگونگی ساخت این گنبد جای سؤالی وجود داشته باشد. گچ و رس مواد بسیار متداول است و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اکنون با دیدگاه های جدید (مانند فناوری نانو) ، در مقیاس اتمی و سلول واحد می توان در این مواد تغییراتی ایجاد کرد ، بنابراین خواصی دارند که قبلاً نداشته اند. این مسجد محل تدریس سید محمدتقی خوانساری بود که شخصیتهایی مانند سید روحالله خمینی و محمد علی اراکی از شرکت کنندگان در این درس بودند. آجرنمای پازلی به شکلی عمل می کند که دیگر شما نیازی به سفال ندارید و صرفاً باید سرستون ها را سنگ کنید این متریال به کاهش هزینه های شما کمک زیادی می کند . موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. یکی دیگر از مواردی که باعث شده که در بسیاری از سازه ها از این متریال استفاده برده شود سهولت در نصب آن است. عایق بندی صدا رابطه مستقیمی با نوع متریال های به کار رفته در ساختن ساختمان دارد.

در کل حدودا هشت روش جهت نصب سرامیک خشک وجود دارد که هر کدام بسته به نوع ساختمان انتخاب می شود و قیمت های مختلفی دارد. نمای مقبره از خارج و داخل هشت ضلعی است. به طور کلی هشت روش مختلف باید اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی وجود دارد که قیمت اجرای هر یک از این روشها در ساختمانها مختلف متفاوت است. این مزار که سبک بنای آن به سبک بنای حرم فاطمه معصومه است – با ابعادی کوچک در همان سبک – مرکب از دو بقعه است که پیشاپیش هر دو صحنی به درازا و پهنای ۳۲ در ۱۵ متر قرار دارد. امامزاده علی بن جعفر مربوط به سدهٔ ۸ ه.ق است و در خیابان انقلاب قم، جنب گلزار شهدا واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شمارهٔ ثبت ۲۴۰ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست. تقارن یکی از اصول جدایی ناپذیر طراحی و اجرای نما خشک کلاسیک است و نوعی سیستم اصیل می باشد.

دیتیل اجرای نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ادامه مطلب لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید