اجرای نمای خشک سرامیک روش‌ها آشکار شد

پلاستر به سه دسته کلی زیر تقسیم میشود که موارد استفاده آنها بنا به هدف و کاربرد متفاوت است. با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد. برای درک بیشتر این مسئله فقط کافیست تا یک بار دیگر به بالا بروید و مزایای این روش را دوباره بخوانید! این سرامیک دمای پخت بالایی دارد علت پخت پرسلان در دمای بالا نیز ایجاد ماهیت شیشه ای و تخلخل کم در آن است. این فضای خالی که بین عایق و نما ایجاد میشود، به عنوان عایقی دیگر عمل میکند و به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار مناسب است. 8. روش اجرای نما به صورت خشک به عنوان نوعی عایق صوتی نیز عمل میکند. در این روش چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و ضربات و ارتعاشات وارده به ساختمان و نما را خنثی میکند.  C᠎onte᠎nt h as been gen​er ated by GS᠎A Content Gene ra tor DEMO᠎!

انواع اجرای نمای خشک

سرامیک نما ارزان در مراکزی که آن را عمده و بدون واسطه عرضه می کنند صورت می گیرد و کارخانجاتی که شبانه روز در حال کار هستند و دستگاه های آنها مدام کار می کنند و یا مواد اولیه آن را خود تولید می کنند این محصول را با هزینه کم تری تولید و به فروش می رسانند و خرید از آنها با صرفه تر است. این سازه که معمولا از جنس استیل یا گالانیزه است، در مقابل تنشهای به وجود آمده ناشی از زلزله، باد و تغییرات دما از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. 4. عاری بودن سطح آجر از هر گونه آلودگی به دلیل اینکه این روش اصطلاحا “خشک” است و ملاتی وجود ندارد که منجر به کثیفی نما شود. طراحی نمای ساختمان به دو صورتی مدرن و کلاسیک انجام میشود و در هر دو صورت امکان استفاده از سرامیک خشک در نما وجود دارد. 1. سرعت اجرا به دلیل استفاده از تجهیزات آماده بسیار بالاست. 5. به دلیل عدم استفاده از ملات و به تبع نبود رطوبت، امکان ظاهر شدن سفیدک و شوره بر روی سطح آجر در این روش بسیار کم است. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی به بدنه ساختمان متصل می شود. Th​is artic᠎le h​as been c᠎reated with G᠎SA Conte nt G​enerator Demov er᠎si on.

اتصالات نمای خشک

درنمای سرامیک خشک شیاری یا کلیپس پنهان المانهای زیر سازی فلزی به صورت عمودی و رانرها به صورت افقی نصب میگردد و تایل سرامیک به وسیله کلیپس آلومینیومی روی ریل های افقی نصب میشوند که از ویژگی های این روش مخفی بودن کلیپس ها در پشت سرامیک میباشد. ۱- این سرامیک ها بیشتر خاصیت های سرامیک خشک پرسلانی که همان جذب آب کم می باشد را دارا هستند. پس از طی این مراحل آجرها را با فاصله بر روی چارچوب در کنار هم میچینند. 3. امکان اجرا بر روی هرگونه قوس، گنبد و هر نوع دیوار با هر ساختاری وجود دارد. تهیه نقشه شاپ بر اساس وضعیت موجود نمای ساختمان. این پلاستر خلل و فرج موجود در دیوارها را میپوشاند و با ایجاد استحکام در محیطهای مرطوب نیز استفاده میشود. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است.

اجرای نمای خشک سرامیک

6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. این روش هم طرفداران خود را دارد و از نظر هزینه از روش قبلی بیشتر اما از روش بعدی به صرفهتر است. در این روش از هیچگونه ملات و یا چسبی استفاده نمیشود اما اجزای خاصی آن را تشکیل میدهد. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. پلاستر نوعی لایه پوششی است که به منظور افزایش محافظت به دیوارها اضافه میشود. نمای سرامیک خشک جزو جدیدترین و پیشرفته ترین سرامیک هایی است که با نام فول بادی شناخته شده است که میزان جذب رطوبت آن بسیار کم است و در برابر یخ بندان مواد شیمیایی مقاومت بالایی نیز دارد. سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. برای بسیاری از افراد هنوز هم این روش ناشناخته است و برای برخی دیگر قابل اعتماد نیست چرا که از ایمنی و دوام آن اطمینان کافی ندارند. از این رو از نظر فراهم آوردن ایمنی کافی گزینه مناسبی است.

شرکت اجرای نمای خشک

Da᠎ta h as been c᠎reat ed  by G SA C​on te​nt Gen er ator D​em over​sion!

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید