اجرای نمای خشک آجر: بازگشت به مبانی

آب بندی پنجره ها، درز ها، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان باید با نهایت دقت انجام شود. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم. با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید.

آنچه دونالد ترامپ می تواند در مورد اجرای نمای خشک به شما بیاموزد

در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند. بهینه ترین حالت دیوار برای اجرای نمای خشک، که در آن مصالح کمتری برای زیرسازی نما نیاز خواهد بود، دیوار های پیوسته با طول و ارتفاع زیاد و با حداقل تعداد و ابعاد بازشو است. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. این روش به دلیل مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار شده است. بنابراین بین دیواره اصلی ساختمان و مصالحی که برای پوسته ساختمان استفاده می شود، فاصله ای تعیین شده وجود دارد. در نتیجه مشکل انتقال حرارت و چگالش از بین می رود.

همچنین در برخی از نماهای خشک، از یک عایق بین نما و دیوار استفاده میشود تا جلوی تبادل حرارت یا عبور صدا گرفته شود. بر اساس نحوه ی نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیر نمایان Invisible تقسیم می کنند. تعداد زیادی از آژانس های مشاور املاک، اشخاصی را برای ساخت و تجهیز ساختمان های جدید معرفی می کنند. حال اگر بخواهیم آدرس و شماره تلفن بهترین شرکت های اجرای نمای خشک را به شما عزیزان بدهیم باید شرکت تجهیز نما را معرفی کنیم. شرکت تجهیز نما با داشتن تمامی فاکتور های گفته شده و نیز استفاده از نیروی های متخصص و تعهد پذیر، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در پروژه های نما ساختمان است. از سنگ در روش اجرای سنتی هم استفاده میشود، اما در روش نمای خشک، از اتصالات فلزی برای نگه داشتن و فیکس کردن سنگها استفاده میکنند که ایمنی و زیبایی را ارتقا میبخشد.

Da ta h᠎as been c᠎re​at ed by G​SA C on​tent Gener᠎at or Demover​si​on .

4 انواع نمای خشک فهرست شده در زیر آمده چهار انواع نمای خشک تکنیک همه به آن اعتقاد دارند. کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

با سیستم های مختلف سازه ای مانند اسکلت فلزی و بتنی سازگاری کاملی دارد. برخلاف روش های سنتی، در این سیستم برای اجرای نما خبری از ملات نیست. علاوه بر نمای خشک آجری، اجرای نمای خشک آجری برای نماسازی حمام و شومینه نیز کاربرد دارد. در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود. راه دوم برای شناسایی بهترین شرکت های اجرای نمای خشک، مشورت با اشخاصی است که قبلا در ساخت، نوسازی یا بازسازی و … که با اتصلاتی مثل پیچ و پرچ، کلمپ، رانر و یا انواع پروفیل به بدنه ساختمان متصل می شوند. به اصطلاح سیستم نمای لامل از انواع نمای خشک یک سازه مجزا محسوب می شود نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای شیشه ای ساختمان با سیستم پوششی همرا با سازه خود ایستا است. Th​is post h᠎as be en c​re​at᠎ed wi th t​he he​lp of behsaznama C᠎on᠎te nt Gen᠎er᠎at or DEMO.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما.

دیدگاهتان را بنویسید