آیا می خواهید درباره اتصالات نمای خشک بیشتر بدانید؟

در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. به طور کلی این متریال را می توان در زمره یکی از مصالح نمای خشک زیبا و با دوام قرار داد. در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. در سیستم نمای خشکمتریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. پرسلان ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند.

اجرای نمای خشک سنگ

پیش از نمای خشک ظاهر ساختمان ها چگونه بود ؟ سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به 1400 درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد و به دو روش اکسترودی و پرسی تولید می شوند.علت تولید پرسلان ها در این دما بوجود آمدن ماهیت هایی چون تخلخل کمتراز 0.1% و حالت زجاجی(شیشه ای) در آن است و این امر آنها را از سایر محصولات سرامیکی تفکیک می کند. نمای کامپوزیت با ضریب انتقال حرارت 230 نسبت به سایر متریال ها از ضریب انتقال بالاتری برخوردار بوده ، بنا بر این مساله نسبت به سایر مصالح نمای خشک کمی نامناسب می باشد. همچنین استفاده از آلومینیوم کامپوزیت از لحاظ روان شناختی در ساختمان های تجاری و صنعتی معمول می باشد و استفاده از آن در ساختمان های مسکونی به هیچ وجه منظر خوشی نخواهد داشت. This da ta was do ne ​by behsaznama Con᠎tent Gen᠎erat or  DEMO!

به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک ، طراحی نما به شکلی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. از گذشته تا کنون، انتخاب بهترین و مناسب ترین نمای ساختمان همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. در کل، اگر سازه ای با دوام ، خاص و فریبنده به جهت اجرا بر روی نمای ساختمان خود مد نظر دارید، کارشناسان ما کرتین وال را به شما پیشنهاد می کنند.

اجرای نمای خشک سرامیک

نمای کرتین وال : یکی دیگر از مصالح مورد استفاده برای نمای خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد.کرتین وال یا دیوار پرده ای پوششی شفاف برای نمای ساختمان های امروزی و مدرن هستند که هیچ بار مرده از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها وزنی که تحمل میکنند وزن خودش و نیروی باد وارد شده بر آن است. او ترکیبی از 90 درصد سیمان و 10 درصد آزبست را که با آب ترکیب شده بود از میان ماشین مقوا سازی گذراند که حاصل کار صفحات نازک و مقاوم سیمانی بود .بعد از کاربرد اولیه و بسیار زیاد آزبست ، و با مشخص شدن سرطان زایی آن ، محدوده وسیعی از الیاف دیگر نیز در سیمان به کار رفتند.که شامل الیاف مدول بالا مثل فولاد , مطالب بشتر شیشه ، مثل کربن و کولار و الیاف مدول پایین مصنوعی ، مثل نایلون و پلی پرو پیلن و یا الیاف طبیعی مثل سلولز و کنف هندی می باشند .

دیدگاهتان را بنویسید