آیا اجرای نمای خشک هدف با تمرینات شما مطابقت دارد؟

این کار علاوه بر زیباتر کردن نما، نوعی عایق برای صفحات کامپوزیت است و از ورود آب به زیر صفحات جلوگیری میکند. 2. بندکشی با دقت و ظرافت و به صورت اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت آب از درزها به زیر آن نفوذ میکند و در فصول سرد سال دچار یخزدگی و در نهایت کندن آجر از نما میشود. پلاستر سیمانی ملاتی مرکب از سیمان، ماسه تمیز و آب است و به افزایش مقاومت دیوار، جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش ترکخوردگی آن کمک میکند. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته می شود که جهت اتصال مصالح ساختمانی مانند: سنگ, آجر,آلومنیوم و موارد دیگر از هیچ نوع ملاتی استفاده نمی کنند و تمامی اتصالات به صورت مکانیکی انجام می شود. نمای خشک به نمایی گفته می شود که در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی و بدون ملات استفاده می شود. 1. زمان اجرای آن نسبت به سایر روشها طولانی تر است چرا که دوغاب و سیمان به کار رفته در آن به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. برای بسیاری از افراد هنوز هم این روش ناشناخته است و برای برخی دیگر قابل اعتماد نیست چرا که از ایمنی و دوام آن اطمینان کافی ندارند.

انواع اجرای نمای خشک

از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که پلاستر سیمانی چیست؟ در ادامه با برخی از این موارد و دلایل علاقهمندی افراد به این روش اجرای نما آشنا میشویم. نمای هر خانه یا ساختمان یکی از ویژگیهای مهم است و باید با دقت انتخاب شود. همانطور که پیشتر بیان شد، هر کدام از روشهای بیان شده مزایای خاص خود را دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب میکند. سیستم اتصال سنگ ها در نمای خشک به چند دسته تقسیم بندی می شود که هر کدام از این سیستم ها با هزینه های متفاوتی همراه است و نیاز به بررسی کلیه نما برای مشخص شدن نحوه اتصال می باشد.

This article was gen​erat ed by ​behsaznama ᠎Content ᠎Gene ra to᠎r ᠎DEMO​!

عایقکاری حرارتی و صوتی در این روش امکانپذیر است؛ روش اجرای نمای خشک ساختمان را به دلیل وجود فضای میانی میتوان بهترین روش برای اجرای عایقکاری حرارتی و صوتی ساختمان دانست! سیدجواد سلیمانی در این رابطه گفته است: «تا قبل از تحریم ها در تولید رنو L۹۰ وابستگی داشتیم و ۴۵ درصد قطعات مورد نیاز از طریق رنو تامین میشد. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است. چرا که با چسبی بیکیفیت نمایی خوشایند و ماندگار نخواهید داشت. در این روش از هیچگونه ملات و یا چسبی استفاده نمیشود اما اجزای خاصی آن را تشکیل میدهد. این روش هم طرفداران خود را دارد و از نظر هزینه از روش قبلی بیشتر اما از روش بعدی به صرفهتر است. با وجود این معایب کسانی که به دنبال اجرای نمای آجری خود با قیمتی مناسب هستند اما محدودیت زمانی ندارند، این راه گزینه مناسبی است.

اجرای نمای خشک آجر

برای مثال برخی عادت دارند ناخن خود را می جوند، سر مداد را می جوند یا به دنبال شکستن یخ و آجیل با دندان خود هستند در این صورت باید بدانند آسیب های جدی و جبران ناپذیر برای کامپوزیت آنها رخ می دهد و مجبور به تعویض آن هستند. این توانایی در دیگر نماها وجود ندارد و در صورت آسیب یک قسمت مجبور به تخریب کل نما خواهند بود. نماها باید به گونه ای طراحی شوند که علی رغم متفاوت بودن با ساختمان های مجاور هماهنگی غیر ملموسی هم با آن ها داشته باشد. 3- نمای فایبر سمنت برد از لحاظ سبکی در مقایسه با سایر نماها بسیار سبک تر می باشد زیرا نمای فایبر سمنت برد در گروه نماهای خشک طبقه بندی می شود. سومین روش اجرای نمای آجری به صورت خشک است. در پروژه های انبوه که به صورت مجتمع ساخته شده اند، بزرگترین مشکل در اواخر پروژه، مربوط به نمای پروژه ها می باشد. ماده اولیه که می تواند سنگ، آجر، فلز، چوب یا هر چیز دیگری باشد، عنصری از نمای خشک است که باید با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد. تایل های پرسلانی معمول در ابتدا ترکیب و خشک می شوند و سپس در دمای 400 kg/cm2 تحت فشار قرار می گیرد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نما لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید