آنچه باید درباره اجرای نمای خشک سنگ و چرا بدانید

در نصب نمای خشک سنگ ، که به عنوان سیستم مکانیکی اجرای نما نیز عنوان می شود ، از پیچ و مهره فلزی جاسازی شده برای هدف اتصال سنگ به نما استفاده می شود. صرفه جویی در زمان ، از مزایای اجرای سنگ خشک نما است. بین هر دو سنگ ، فاصله ای حداقل به میزان 2 میلی متر در نظر گرفته شده است. روش اجرای نمای خشک سنگ ایمن است و احتمال جدا شدن و افتادن سنگ از نما را حداقل چند سال به تاخیر می اندازد. بایرامیکس را میتوان درتمام سطوح صاف، هموار و خشک نظیر بتن، سیمان، سنگ، گچ، تخته، نئوپان، شیشه و پلاستیک و حتی سرامیک استفاده نمود. اگر دیوار به تازگی ساخته شده باشد باید از خشک شدن آن اطمینان حاصل نمود ، به طوری که میخ بتواند به خوبی در سوراخ حفاری شده محکم و ثابت شود. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. A᠎rt icle was c​re at ed wi th the ​he lp of  GS A ᠎Cont​en​t Gene ra᠎tor ᠎DE MO !

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

با توجه به اندازه میخ ، سوراخ با عمق و ضخامت مناسب حفاری می شود. با انتخاب مناسب منابع نوری و همچنین جای گذاری صحیح آن ها در نمای خارجی ساختمان می توان منظره و دید زیبایی از نمای خارجی ساختمان در شب ایجاد کرد.هماهنگی نوع نورها و رنگ آن با مواد و مصالح استفاده شده در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است بسیار مهم است، اگر برای نمای ساختمان از نورهایی با شدت بالا در ساختمان استفاده شود نور بر متریال نما غلبه می کند و ناهماهنگی بین نمای روز وشب به وجود می آید. پس از آماده سازی مواد ، پاکسازی سطح دیوار از خاک و گرد وغبار انجام می گیرد. سختی، مقاومت مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی مواد تشکیل دهنده زیاد بوده و در طی مدت زمان طولانی از دوام رنگ و میزان پیوستگی ذرات کاسته نمیشود. بعد از مطمئن بودن از تراز بودن سنگ نما ، محافظ پلاستیکی به کار رفته شده برای جلوگیری از ایجاد ترک در سنگ برداشته می شود.  Th is post w as writt en  with behsaznama᠎ C᠎on tent᠎ Gen er᠎ator Demoversi​on .

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

اسکوپ سنگ همچنین زمانی که تکیه گاه باید بخش های بزرگی از بار سنگ ها را تحمل کند ، برای جلوگیری از سقوط سنگ به کار می رود. 3- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور 100 درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند. نمای لامل یا همان نمای کرتین وال زیرشاخه ای یک از دسته نماهای خشک شیشه ای است که در آن از پروفیل های آلومینیومی موسوم به لامل برای مدول بندی یا شبکه بندی نما و از متریال های مانند شیشه برای پرکردن فضای خالی بین لامل ها استفاده می شود.نمای لامل به لطف طراحی منحصری به فردی که دارد هیچ بار مرده ای متوجه سازه ساختمان نمیکند و تحمل بار ناشی از وزن شیشه ها بر عهده لامل ها خواهد بود. تراکوتا یک سرامیک سنتی می باشد که از طریق حرارت دادن به رس تولید می شود، البته باید گفت رس ها در کوره های مخصوصی حرارت می بینند. ابتدا باید به طور دقیق محل سوراخ مشخص شود.

روش آزمایش شده و درست برای اجرای نمای خشک در جزئیات گام به گام

با پیشرفت ماشین آلات ساخت شیشه، کاربرد شیشه در نماهای مدرن ساختمان به طور روز افزونی افزایش یافته است بطوریکه نماهای تماما شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمان ها به کار می رفتند. روش کیل در نصب نمای خشک ساختمان: اتصالاتی که به عنوان کیل استفاده می شوند، به طور پنهان در ساختمان کار می شوند و بهترین نوع اتصالات در نما و ظاهر ساختمان هستند. بهترین متریال کاربردی در نمای خشک چه موادی هستند؟ در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی در فواصل مشخص شده متصل می گردند. مراحل اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است. برای اتصال خشک سنگ به دیوار نما به بست سنگ نما یا اسکوپ سنگ ، میخ ، پیچ و در صورت لزوم تکیه گاه برای پشتیبانی و نصب اسکوپ سنگ و تیوب پلاستیکی محافظ نیاز است. چطور این اسکوپ ها تو نمای خشک سنگ رو نگه میدارن؟ و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد.

اجرای نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کلیک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید