6 راه برای محافظت از کتاب های موسیقی

در کتاب اول بهنام کتاب «موسیقی کبیر»، مؤلف تمام اجزای موسیقی را از دو دیدگاه نظری و علمی مورد بحث قرار داده و آن را به دو بخش تقسیم کرده است: بخش اول در ورود به هنر موسیقی و بخش دوم در اصول این هنر، آلات موسیقی و وزنها و ساختن آهنگهای نمونه که تمام را در سه فن گنجانده است. فارابی بخش دوم را به سه فن تقسیم کرده است: در فن اول به اصول هنر پرداخته و آن را اُسطقسات هنر موسیقی نام نهاده است و در دو مقاله به موضوع ایجاد نغمهها و اصوات، علل زیری و بمی آنها، تعریف ابعاد موسیقی و مقادیر عددی آنها در ترکیب، جمع، تصنیف و تقسیم آنها و بحث در اقسام جمعهای تام یا (گامهای کامل) شامل نغمههای متجانس میپردازد. هدایت از یک تصادف بهظاهر ساده بین درشکه حامل درویشخان و اتومبیل نمیگذرد و البته هیچجایش هم نمیگوید که این اولین حادثه منجر به فوت اتومبیل در ایران بوده است.

کارشناس نوازندگی پیانو از دانشگاه تهران.

دارد و تشنگی برای دانستن شرح حال اولین کسی که صدای تارش روی صفحات گرامافون ضبط شده است، این اثر را به چاپهای مکرر رسانده است. نت دولاچنگ شبیه به نت چنگ است با این تفاوت که در انتهایش دو پرچم دارد. در این مقاله، تعدادی از گزینه های مختلف موجود برای یادگیری و همچنین برخی از کاربرگ های تئوری موسیقی همراه با تمرین را خلاصه می کنم . معروف ترین شهر کتاب های تهران شامل شهر کتاب مرکزی و مرکز فرهنگی شهر کتاب می شود. کارشناس نوازندگی پیانو از دانشگاه تهران. ـ دستورالعملهای ACSM برای آزمون و تجویز ورزشی، تألیف دبورا ریب (انجمن پزشکی ورزشی امریکا)، ترجمۀ سجاد احمدیزاد و دیگران، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، ۱۴۰۰، ۶۵۸ ص. جکسون، ترجمۀ احسان زارعیان، تهران: پژوهشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، ۱۴۰۰، ۶۲۴ ص. ـ فعالیت ورزشی و فعالیت بدنی برای سالمندان، تألیف دانیل آر. چاپ سوم کتاب ارزشمند «موسیقی کبیر» تألیف ابونصر فارابی با ترجمه و شرح فارسی مهدی برکشلی که در سال ۹۳ به عنوان برگزیده دوسالانه کتاب برتر موسیقی در بخش ترجمه انتخاب شد، به دلیل استقبال اهالی فرهنگ، هنر، اندیشه و موسیقی، از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. کتاب «موسیقی کبیر» تألیف ابونصر فارابی با ترجمه و شرح فارسی مرحوم مهدی برکشلی اثر ماندگار ابونصر فارابی کاملترین و بزرگترین کتابی است که از آغاز اسلام تاکنون درباره موسیقی به زبان عربی نوشته شده است.

فروشگاه کتاب های موسیقی

ـ پیشبینی و تصمیمگیری در ورزش، تألیف آ. هر نت موسیقی در حالت “بم”: بِمُل یا فِلَت (Flat) خوانده می شود و با علامت ” ♭ ” نمایش داده می شود. لذا مؤلفان عزیزی که نسبت به قدرت قلم خود اطمینان کامل دارند اگر می خواهند فروش خوبی داشته باشند باید ناشر قدرتمند و با سابقه درخشان انتخاب کنند. این کتاب از جمله نوشتههای خطی قدیمی به زبان عربی است که به دلیل کثرت مطالب، قدمت اصطلاحهای به کار برده شده، عمق معانی، اشکال خواندن و فهم آن و فراوان نبودن نسخههای کامل در کتابخانههای عمومی و همچنین به سبب آنکه اقدام به تحقیق تنها در آن فایده چندانی نداشته و شرح معانی و توضیح اشکالات مطالب مستلزم آگاهی در این گونه مباحث بوده است و نیز بیرون آوردن معانی از مراجع مختلف برای فهم مطلب، تخصص و فراغت زیاد لازم داشته است، پژوهندگان تنها به قسمتهایی از این کتاب مراجعه کردهاند یا پارهای از آن را در مواقع مناسب مورد توجه قرار داده و به همین بسنده کردهاند. این اثر بر همه مباحث اصول موسیقی و مبادی آن، علوم نظری و عملی و وابستههای این علم احاطه دارد و مرجع تاریخی کامل در هنر موسیقی بهشمار میآید.

این بلند و کوتاهی موج ادبیت اثر، ارزش ادبی کتاب را فروکاسته و به نظرم نمیتوان آن را یک «رمان عاشقانه» تلقی کرد؛ مگر آنکه «موسیقی اصیل ایرانی» را معشوق غیرتبرانگیز غلامحسین درویشخان تلقی کنیم؛ نه بدرالسادات، همسر دلسوز و مهربان او. ارزش زمانی سکوت دولاچنگ معادل نت دولاچنگ است. تمامی مولفان میتوانند کتابها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند. رمان «درویشخان» در درستنویسی و ویرایش، کمی لنگ میزند و عبارات، افعال و واژگانی را به خدمت گرفته که یا منسوخاند و یا در رمان نباید از آنها استفاده کرد. ستاره هایی با شکل کوچک و کشیده ،هنگ بیشتری تولید میکنند ولی صدای آنها کمتر است. من سرگذشتنامههای زیادی خواندهام و چندتایی هم خودم برای بعضی از خیرین مدرسهساز نوشتهام که فضا و قالب اغلب آنها ترکیبی جُنگگونه از داستانهای کوتاه، خاطرات بههم پیوسته و ناپیوسته، روایتهای ساده و گاهی مصاحبهها و گزارشهای روایی بوده است، اما قالب کتاب «درویشخان» حسن هدایت را «رمان عاشقانه» در نظر گرفتهاند. ᠎Conte​nt has ​been gener at᠎ed wi​th sahandbook Con​te᠎nt Generat᠎or Dem over᠎si​on.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از این کتاب دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید