آنچه اپرا می تواند در مورد كتاب موسيقي به شما بیاموزد

در ترجمه این کتاب به چند دلیل از معادل سازی برای واژه ها و اصطلاح های فنی یا به کارگیری معادل های موجود تا حد ممکن پرهیز کرده ام، و دلایل به اختصار چنین بوده اند: واژگان تخصصی رشته های گوناگون هنری، علمی، تکنولوژیک، اجتماعی و سیاسی همواره محصول جانبی جریان هایی زنده و پویا بوده اند و آشکار است که با پرداختن به معلول ها نمی توان هیچ سهمی در آفرینندگی یا حتا تولید داشت، تردیدی نیست که اگر روزی بتوانیم در زمینه پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر نقش جهانی ایفا کنیم آنگاه اصطلاح رایانه نیز به طور طبیعی جایی برای خود در فرهنگ پویا باز خواهد کرد؛ واژگان موسیقی علمی، شاید بیش از واژگان هر رشته دیگر، جهانی است و چون دوستداران و دانشجویان جدی موسیقی دیر یا زود ناگزیر از مطالعه متون غیرفارسی خواهند بود پس چه بهتر که این واژگان از آغاز به آنان شناسانده شود. در کتاب درکودریافت موسیقی راجرکیمیین به کارگیری واژگان و مفاهیم موسیقایی، اجتناب از تحلیل های سلیقه ای یا احساساتی، تحلیل اوضاع اجتماعی هر دوره برای درک روشن ویژگی های سبک شناسانه موسیقی آن، خلاصه ای از سرگذشت آهنگسازان مهم هر دوره و تحلیل زنده نمونه هایی از آثار آنان و حتا بررسی موسیقی مردم پسند غربی با معیارهای علمی، همگی از مواردی هستند که کتاب راجر کیمین را در نوع خود شاخص و ارزشمند ساخته اند. ᠎Th is a rticle has been g en er᠎at ed with the  help of sahandbook​ C onte nt Gener at​or  DE MO​!

بهترین کتاب های موسیقی

کتاب ضرب عروض تالیف استاد ارجمند محمدرضایی نیا میباشد که در این کتاب ارزشمند نحوه بکارگیری اوزان عروضی در قطعات ضربی موسیقی ایرانی را در ۸۷ صفحه خواهید آموخت. باغ کتاب فضای بیش از 100 هزار متر را شامل شده که در دو طبقه به ارائه خدمت می پردازد. برپایی نمایشگاه این فرصت را به علاقه مندان و کتاب دوستان می دهد که بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را برای سال آینده تهیه نموده و کتابهایی که نمی توانند در شرایط عادی بیابند را از این محل تهیه نمایند. گرچه این کتاب نگرشی بسیار تخصصی به موسیقی ندارد اما شاخص ترین فصل های تاریخ موسیقی غرب، پرکاربردترین فرم ها و خلاصه ای از ویژگی های سبک های گوناگون آن را در خود جای داده و می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای مطالعه ای ژرفتر در این زمینه ها فراهم آورد. از این رو در این نوشته سعی داریم تا شما را با چند نمونه از بهترین کتابهایی که برای شروع یادگیری موسیقی به صورت خودآموز میتوانند بسیار مفیداند را معرفی کنیم. سپاسگزاری در سراسر دوران ترجمه این کتاب از کمک ارزشمند همسرم، سپیده عندلیب، برخوردار بوده ام؛ او ترجمه را از آغاز تا پایان مطالعه کرده و با بیان ایرادها و پیشنهادهای خود سهمی به سزا در بهبود آن داشته و نیز در تهیه نمایه جامع کتاب – نمایه ای با بیش از ۳۸۰۰ مدخل که امکان دسترسی چندسویه خواننده به مفاهیم، موضوع ها، تعریف ها، آثار و اعلام کتاب را به گونه ای بسیار کارآمد و تشریحی فراهم می آورد.

تحلیل کردن اوضاع اجتماعی در هر دوره برای درک ویژگی های موسیقی، سرگذشت آهنگ سازان هر دوره و تحلیل آثار آن ها، بررسی موسیقی غربی، به کار گیری مفاهیم موسیقی از مواردی هستند که موجب شده کتاب راجر به یک اثر ارزشمند تبدیل شود. این کتاب، که در اصل پایاننامهٔ فرهت برای مدرک دکترا در رشتهٔ موسیقی بوده، به بررسی مفاهیم اساسی در ردیف میپردازد و سپس دستگاهها و آوازهای موسیقی ایرانی را مورد تحلیل قرار میدهد. پس در همان دانشگاه به تحصیل در مقطع دکترا ادامه داد و پایاننامهای در مورد ردیف موسیقی ایرانی نوشت. این کتاب در واقع ماحصل تحقیقات هرمز فرهت در مقطع دکترا در رشتهٔ موسیقیشناسی قومی است. درباره کتاب دستگاه در موسیقی ایرانی: اثری است از هرمز فرهت دربارهٔ ردیف موسیقی ایرانی. کتاب «موسیقی کبیر» تألیف ابونصر فارابی با ترجمه و شرح فارسی مرحوم مهدی برکشلی اثر ماندگار ابونصر فارابی کاملترین و بزرگترین کتابی است که از آغاز اسلام تاکنون درباره موسیقی به زبان عربی نوشته شده است.

کتاب به خاطر نظریهای که فرهت در آن دربارهٔ فواصل رایج در موسیقی ایرانی ارائه کرده مورد توجه قرار گرفته، اما به خاطر عدولش از روش سنتی شرح ردیف مورد نقد بودهاست. قطعا یک روش تدریس برای همه ی افراد پاسخگو نخواهد بود. نت چنگ شبیه به نت سیاه است، با این تفاوت که در انتهایش چیزی شبیه به یک دم یا یک پرچم نیز وجود دارد که به سمت خطوط حامل خمیده می شود. او با بیان اینکه لوح فشروده به موازات کتاب «تینا و ارکستر» منتشر شده است، گفت: در این لوح فشرده با یک روش جدی هر یک از سازها و صدادهی آنها به مخاطب آموزش داده میشود و در واقع مطابق داستان کتاب عمل میکند. ↑ «موسیقی». موسسهٔ لغتنامهٔ دهخدا و مرکز بینالمللی آموزش زبان فارسی. عنوان و متن آثار و قطعه های جز، پاپ، راک و نمایش های موزیکال به شکل اصلی (ترجمه نشده) آمده و اگر عنوانی فارسی و رایج برای آنها بوده (مانند داستان وست ساید، ویولون زن روی بام، و …) تا آنجا که می دانسته ام از این عنوان ها نیز استفاده شده است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کلیک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید