ساخت و ساز خشک چیست

ساخت و ساز خشک یا اجرای نمای خشک یک روش ساخت و ساز است که در آن از آب در محل ساختمان استفاده نمی شود. مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز خشک با دقت انتخاب شده و هیچ بتن یا سیمان مجاز نیست. عناصر ساختمانی (چوب یا فلز) در کارگاه از پیش مونتاژ می شوند. بنابراین سایت های ساخت و ساز خشک سریع و مقرون به صرفه هستند.

درک اصل ساخت و ساز خشک

در زمینه ساخت و ساز ساختمان و کارهای عمومی، بین تکنیک های مختلف اجرا تمایز قائل می شود. اینها عمدتاً به نوع ساختمان و مواد مورد استفاده مانند چوب یا فولاد بستگی دارد. در میان روش‌های نوآورانه، بسیاری از پروژه‌ها با استفاده از روش خشک انجام می‌شوند.
همانطور که از نام آن پیداست، ساخت و ساز خشک به معنی عدم استفاده از آب در اجرای پروژه های ساختمانی است. در یک بافت سنتی، پروژه های ساختمانی از موادی استفاده می کنند که به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارند، مانند سیمان ریخته شده یا بتن. این به عنوان ساختار “مرطوب” شناخته می شود. ساخت و ساز خشک با کاهش زمان ساخت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، زیرا نیازی به صبر کردن برای خشک شدن مواد نیست.
متخصصان ساختمان معمولا از روش خشک برای سازه های چوبی و/یا فولادی استفاده می کنند. این می تواند زیربنای یک ساختار مختلط باشد. اصل بر مدیریت بهتر هزینه برای تحقق پروژه شما است. علاوه بر این، محل ساخت و ساز مجبور نیست خود را با تغییرات آب و هوایی سازگار کند: هوای بد یا هوای گرم. این یک دارایی ضروری برای جلوگیری از تأخیر به دلیل شرایط پیش‌بینی نشده خارج از کنترل مالک پروژه است.

مزایای اصلی اجرای نمای خشک

از نقطه نظر عملی یا اقتصادی، روش اجرای نما خشک مزایای متعددی را برای سازندگان و همچنین برای سرمایه گذاران و توسعه دهندگان ملک ارائه می دهد:
– کاهش مصرف مواد خام.
– هزینه کلی کمتر از ساخت و ساز مرطوب؛
– اجرای ساده تر و سریعتر
– ردپای کربن بهینه بر اساس ارزش های توسعه پایدار؛
– کاهش آلودگی صوتی و تولید زباله در سایت.

برای این نکته آخر، شرکت مسئول سایت نیز در هزینه های حذف و درمان صرفه جویی می کند. بر اساس معیارها و الزامات خاص برای برچسب ها و گواهینامه های خاص، استانداردهای زیست محیطی شناخته شده را می توان برآورده کرد. به عنوان مثال، HQE (کیفیت محیطی بالا)، Effinergie+ یا BBCA برای ساختمان های کم کربن.

مدیریت بهتر سایت ساختمانی شما

سازه های فلزی-نساجی به دلیل طراحی خوب و مدبرانه می توانند از مزایای روش خشک نیز بهره مند شوند. علاوه بر مزایای ذکر شده، این امر به دلیل مدیریت بهتر سازماندهی سایت ساختمان شما نیز می باشد. در طول تولید، مواد به منظور کاهش تولید و زمان تحویل برای تحویل موثر، پیش ساخته می شوند.
در محل، تیم ها مونتاژ را با امکانات فنی کمتر نسبت به ساخت و ساز سنتی انجام می دهند. این مرحله یکی از اصلی ترین صرفه جویی در زمان است که به شما امکان می دهد بر روی کار تکمیل تمرکز کنید. به عنوان مثال، نصب غشای کامپوزیت برای سقف نساجی یا استفاده از گچ روکش برای نما.

استفاده از مواد با کیفیت برای ساخت و ساز خشک

به ویژه برای طراحی ساختمان های صنعتی و کشاورزی، ساخت و ساز خشک از مواد زیست محیطی استفاده می کند که عمدتاً از منابع مدیریت شده پایدار هستند. این به ویژه در مورد چوب است که هم برای ساختار پاکت و هم برای چارچوب استفاده می شود. این به عنوان MOB (قاب دیواری و چوبی) شناخته می شود. هر راه حلی که اتخاذ شود، چوب با خواص عایق آن که بسیار بهتر از بتن است، متمایز می شود.
چه یک خانه باشد و چه حتی یک سالن چند ورزشی، این فرآیند عملکرد انرژی ساختمان را بهبود می بخشد. تنظیم آسایش حرارتی در داخل آسان تر است تا از پل های حرارتی و سایر تلفات جلوگیری شود. علاوه بر صرفه جویی در انرژی در عملکرد ساختمان ها، عایق صوتی نیز بهینه شده است. به لطف تکنیک نما خشک، پاکت ضخامت خود را از دست می دهد و استحکام خود را حفظ می کند تا ساختارهای سالم و بادوام را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید