3 دلیلی که چرا هنوز در اجرای نما آماتور هستید

این مصالح در طراحی مدرن نمای ساختمانها عمدتا به عنوان پوستهای به سازه اصلی وصل شده و علاوه بر کنترل ورود و خروج انرژی، از چارچوبهای رایج طراحی نما نیز گام را فراتر می نهند. تاکید بر این موضوع به خصوص در نماهای شیشه ای به سبب بحث زلزله مورد توجه است. امروزه چوب به عنوان یک متریال سطح بالا یا Luxurious در طراحی و اجرای نماهای ساختمانی استفاده میشود. از بین تمامی مواردی که در بالا بررسی شد، ارزانترین شکل اجرای یک نما نمای بتنی است. نماهای سیمانی معمولا با انجماد خشن و زبر سیمان و بتن نما پرداخت میشوند؛ این نماها که نمای بتنی هم نامیده میشوند قبل از ریخته گری بتن، آن را به طور کامل رقیق میکنند تا ویژگی مورد نظر را پیدا کند و این امکانات فوقالعادهای به طراح میدهد. شهرداری برای این نوع نورپردازی مانعی نمی بیند چراکه ظاهر نما در کل تاریک است و فقط الگوی منظمی از اشکال روشن ایجاد شده که در حالت معمولی هم همینطور است، شکل زیر مفهوم را دقیق تر می رساند.

شرکت های نمای خشک

 Th᠎is data h᠎as  be en c​reated ​with behsaznama C on tent Generator Dem᠎oversion​!

سه بزرگ‌ترین نمای سنگ اشتباهاتی که به راحتی می‌توانید از آنها اجتناب کنید.

همانطور که پیشتر ذکر شد این نوع کرتین وال کاملاً بدون قاب بوده و چسبهای ویژه نقش نگه دارنده شیشهها را دارند. همچنین این شیشهها عایق حرارتی و صوتی نیز میباشند. از چوب همچنین میتوان برای تولید روکش نما برای محصولات کوچک مانند تختهها، زونا و همچنین برای پانلهای متوسط و بزرگ استفاده کرد. روکش نما یا نمای پانلبندی شده را میتوان به عنوان پانلهای غیر باربری تعریف کرد که به نوعی به سازه نگهدارنده ثابت میشوند. نمای سنگ طبیعی به معنی استفاده از یک لایه نازک سنگ به عنوان روکش برای بیرون سازه است. سنگ چینی دارای تنوع رنگ پایینی می باشند و معمولاً به رنگ سفید و یا رنگ سفید با هاله یا رگه های زرد می باشد. از آنجا که سیستم ETI دارای یک لایه عایق است ، پل های حرارتی و خطر تراکم را کاهش می دهد. این موارد میتواند در عایق بین دیوارها آسایش حرارتی و صوتی را با هم به ارمغان بیاورد.

نمای خشک سنگ

مواد و مصالح مشابه آجر هم وجود دارند که می توانید به جای آن استفاده کنید. سنگ دیوریت:سنگ دیوریت نوعی سنگ آذرین است که دانه های آن درشت و رنگ آن خاکستری،خاکستری مایل به سبز و خاکستری تیره می باشد.دانه بندی این سنگ ممکن است شکل دار،بدون شکل و یا هم اندازه باشد. اینرسی بتن برای اطمینان از پایداری دما کافی است البته به شرط رعایت اصول طراحی مانند اندازه و جهت نماها. یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمان بتن می باشد که با پیشرفت علم مواد و شیمی کاربردهای جدیدی از بتن به وجودآمده است. مصالح ساختمانی یک نمای خارجی ممکن است به زیبایی ساختمان و طراحی معماری بستگی داشته باشد. یکی از چالشهایی که معماری امروز با آن سر و کار دارد طرح این سوال است که حضور نور و تاثیر نور در ساختمان چه هوشمندانه و چه غیر هوشمندانه معنایی فراتر از نور روشنایی داشته باشد و الگوی صحیحی از بکارگیری نور در راستای ایجاد زیبایی که به طور مستقیم در ارتقای کیفیت زندگی تاثیر گذارد. به طور کلی سرامیک نما با دو روش نصب خشک یا مهار شده و روش نصب تر یا چسبانده شده صورت می گیرد. آنها جای واحدهای شیشهای با ضخامت دو تا پنج سانتیمتر را میگیرند.  A rtic le h as  been gen er᠎at᠎ed by behsaznama Content G᠎ener ator​ Demoversion!

از آنجایی که آنها باربر نیستند، پانلهای روکش نما فقط باید وزن خود را تحمل کنند، نه وزن پانلهای دیگر یا هر عنصر دیگری در سازه. آنها معمولاً برای پرکردن قسمتی از دیوارهای پیشخوان یا ویترین فروشگاهها استفاده میشوند. عیب اصلی سنگ برای برخی فضاها، وزن سنگین آن است که نیاز به یک بستر ساختاری و در برخی موارد، وسایل نصب پیچیده دارد. سنگ طبیعی با اصالتتر، تداعیکننده حس قدمت و بادوامتر از گزینههای دیگر است و به همین دلیل گاهی بیشتر از سایر گزینهها ترجیح داده میشود. درواقع، یک نمای سنگ طبیعی، کیفیت خوبی دارد و سالهای زیادی دوام میآورد. مسافران و گردشگران قبل از اینکه هتلی را رزرو کنند و قبل از اینکه وارد هتل شوند و کیفیت خدمات آن را بررسی کنند، از بیرون ساختمان هتل را موردبررسی قرار میدهند، بنابراین یک نمای عالی میتواند باعث شود که مشتری برای سکونت در آن هتل زیبا رغبت پیدا کند. بنا براین طراحی نما در هر ساختمان در کنار طراحی داخلی و دکوراسیون، طراحی فضا ها و کیفیت مصالح مورد استفاده یکی از پارامترهای بسیار تاثیر گذار در ارزیابی کیفی هر ساختمان شرکتهای نمای خشک در تهران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید