گول نمای خشک را نخورید

یا سوال هایی در مورد محل تکیه گاه و اتصال و بخش های اولیه و ثانویه در سازه نما برای ما آشکار نباشند، می پرسیم که همه این ها در طراحی نمای مدرن ساختمان به همان پیچیدگی های کار مهندس طراح بر می گردد. بهتر است به نحوه اجرای نمای سرامیک خشک که یکی از پر طرفدارترین نماهائی است که در ساختمان ها استفاده می شود، بپردازیم. در اکثر اوقات برای طراحی نمای مدرن ساختمان اداری و شرکتی از کامپوزیت آلومینیوم استفاده می شود البته در مواردی نیز برای بنا های مسکونی نیز به طور ترکیبی از متریال دیگر به همراه کامپوزیت آلومینیوم استفاده می شود. متریال کامپوزیت آلومینیوم یک مصالح کاملا مدرن می باشد و تنوع رنگی دارد و به راحتی امکان اجرای نقش ها و نماهای مدرن با خطوط شکسته یا منحنی را داراست. امروزه ترکیب متریال چوب با دیگر مصالح بسیار رایج است. برخی از فراورده های چوبی مانند چوب پلاست و ترموود که برای در نما استفاده می شوند از خود چوب طبیعی عمر بیشتری دارند. 2- به دلیل سوراخ های موجود دربدنه سرامیک درصد قابل توجهی از حجم سرامیک خشک پرسلانی شامل هوا خواهد بود که این موضوع باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک یا ( cladding ) می گردد.

طرح نمای خشک

اما خوب است بدانید که، آجر در طراحی نمای مدرن و پست مدرن یکی از رایج ترین گونه ها تلفیق سبک معماری سنتی و مدرن می باشد. این بنا که در ریاض عربستان ساخته شده است نمونه ای از نمای مدرن میباشد که به طرز ماهرانه ای تعادل بین سطوح جامد و شفاف را با استفاده از خطوط واضح، حفظ کرده و به زیبایی با بقیه نما در تضاد است؛ ساختار زیبا با هماهنگی در چارچوب شهری در کنار تلفیق سنگ، شیشه،کامپوزیت و تراورتن شنی این نمای بیرونی را چشمگیر کرده است. نمای آجری دو چالش به همراه دارد یکی سطح کیفی و ماندگاری آجر و دومی ظاهر و رنگ آجر. پرسلان محصولی یکنواخت با رنگ بعد از پخت سفید و متراکم می باشد که از مواد موجود در طبیعت که در شرایط خاص تحت فشار بالا شکل گرفته و در درجه حرارت بالا تولید می شود.پرسلان جایگزینی زیبا و ارزنده با برترین خصوصیات یک پوشش مورد استفاده در نما و کف ساختمان ها می باشد، همچنین این محصول جدیدترین تکنولوژِي صنعت سرامیک در حال حاضر می باشد. به هر حال به این نکته دقت کنید که ترکیب مصالح منتخب است که در طراحی مهم است.

The Demise نمای مدرن And راه درست برای دوری از آن

انتخاب سرامیک نما امروزه مثل گذشته متداول نیست زیرا از این مصالح برای نمای داخلی مانند راهروها یا حمام و سرویس بهداشتی بیشتر استفاده میشود، اما به هر حال سرامیک به عنوان مصالحی زیبا، ساده و مقاوم همچنان انتخاب بسیاری از افراد است. در حال حاضر یکی ازانواع طراحی ها که پرطرفدار، طراحی محیط های چند کاربردی در بنا های مدرن است به صورتی که کاربر بتواند کاربرد یک محیط را در مواقع مختلف تغییر دهد. در صورتی که می خواهید چنین نقشه ای را در نمای مدرن ساختمان اجرا کنید، توصیه می شود ساختمان را در قالب یک حجم یکپارچه از کنار هم قرار گرفتن چند مکعب در نظر بگیرید و ترکیب آن ها را به بهترین شکل تصور کنید. این پیشنهاد به ویژه در رابطه با ساختمان هایی استقبال می شود که شکست و اختلاف در چند سطح دارند. در طراحی نمای مدرن ساختمان غالبا از زوایای 90 درجه استفاده می شود. بنابراین یکی از مسائلی که باعث می شود طراحی نمای مدرن ساختمان توسط شهرداری ها تایید نشود، زیر سوال بردن قوانین و اصول طراحی نما است.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

مکعب های در نظر گرفته شده، بسته به محیطی که در بر می گیرند، می توانند بسته یا باز باشند. باید در نظر داشت که سیستم کاملاً بستگی به نوع زیرسازهای مورد استفاده دارد، چرا که مواد چسباننده مناسب و تکنیک های نصب صحیح در اجرای نصب بسیار مهم است. بعد از نصب و اتمام اجرای نمای خشک باید کیفیت کل سازه نما را بررسی و آزمایش کرد. در طراحی نمای پست مدرن در ویلا اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند چارچوب شکنی های طراح است. سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشتش را داشته باشد. سرامیکها بایستی در مدت 10 دقیقه بر روي ملات خمیري نصب گردند و بعد از 24 ساعت که به استحکام نهایی خود رسیدند میتوان بندکشی کرد. سایر مصالح را نیز می توان در طراحی نما به سبک مدرن استفاده کرد. غالبا در طراحی نمای مدرن ساختمان از چندنوع متفاوت از مصالح استفاده می شود، البته این موضوع به این معنا نیست که بیش از حد تنوع متریال دارد، این گونه از طراحی نما دنبال کننده قواعد معماری مدرن است که دربرگیرنده کنار گذاشتن تزیین های ساختمان و سادگی عناصر استفاده شده در نمای مدرن ساختمان می باشد. This c ontent was created  with the help ᠎of behsaznama  Con​tent Gene​ra tor DE MO!

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از شرکت بهساز نما ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید