گول نماهای مدرن را نخورید

نمای لامل با وجود پیشرفت نما ، هنوز هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و بویژه نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. اجرای نمای سرامیک خشک که به روش پرده ای یا نمای تهویه شونده کارایی بسیار بالایی در آب و هوای سرد دارد یک آیتم مهم عایق بندی سیستم های نمای تهویه شونده بسیار شناخته شده هستند، این سیستم در کشورهای سرد اسکاندیناوی کاربرد بسیار دارد. اجزای نمای خشک شامل: عایق حرارتی که با اتصال از تجهیزات فلزی مانند پیچ و مهره و یا چسب زیر کار محکم میشود. از خدمات اجرای نمای شرکت عمران تجارت فاطر می توان به موارد زیر اشاره نمود: طراحی و اجرای نما نمای کرتین وال نمای سرامیک پرسلانی نمای آلومینیوم کامپوزیت.  Th​is po st h as ​been  do ne  with behsaznama  Con te᠎nt G ener ator Demov er sion.

مصالح نمای خشک

این شرکت درسال 1394 با توجه به رشد روز افزون و دگرگونی وسیع در صنعت آلومینیوم و پاسخگویی به درخواست های متنوع بازار، برای کامل نمودن مجموعه خود اقدام به راه اندازی واحد فنی و مهندسی نموده است. شرکت عمران تجارت فاطر، متخصص طراحی و اجرای نمای خشک و انواع نمای ساختمان مدرن : نمای کرتین وال (نمای لامل، نمای فریم لس)، نمای سرامیک خشک (انواع سرامیک پرسلانی خشک و سفال)، نمای کامپوزیت (با پروفیل آلومینیومی و سی ان سی انواع ورق آلومینیوم کامپوزیت) و اجرای نمای سنگ خشک و نمای شیشه ای و نمای ترکیبی، پیشرو در صنعت ساختمان ایران می باشد. پروفیل های گالوانیزه ویژه نمای فایبر سمنت مدولار و سمنت برد سایدینگ ، از ورق های گالوانیزه با کیفیت بالا و با ضخامت ۰.۷ و ۰.۵ میلیمتر برای اجرای زیرسازی نما های فایبرسمنت ساخته شده است. سازه های M و V امکان تغییرات ابعادی پنل های سمنت بورد بر اثر تغییرات دما و رطوبت را فراهم می آورند و سازه گالوانیزه A برای آب بندی درز بین دو پنل در نمای سمنت برد مدولار – در صورتی که حداقل درز ۱۰ میلیمتر باشد – کاربرد دارد.

از مزیات نمای کرتین وال شیشه ای لامل می توان به عدم مشاهده هرگونه پیچ یا پرچ، عدم محدودیت انتخاب رنگ و امکان نصب بازشو مخفی و بازشو لولایی به داخل بازشو یا دوجهته اشاره نمود. سنگ آهک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان، دیوار، تزئینات کف، نماسازی، مجسمهسازی و ستونسازی به کار میبرند . نمای سرامیکی خشک یا سنگ نمای خشک یکی از به روزترین نماهای ساختمان در جهان است که با روش نصب خشک اجرا می شود. این نمای مدرن یکی از انواع نمای ساختمان ویلایی و جزء زیباترین نماها است.ریتم های افقی و عمودی به همراه متریال های مختلف از جنس سنگ و آجر که در آن بکار رفته ویو فوق العاده ای به آن داده; و چشم هر بیننده ای را تسخیر خود می کند.پلان و نمای ساختمان را کلیک کنید تا جرئیات بیشتر درباره محصول را ببینید. نمای شیشه ای کرتین وال یکی از زیباترین نماهای مدرن برای نمای خارجی ساختمان به شمار می رود. نمای مدرن اسپایدر به نوعی از نماهای شیشهای خود ایستا (نمای پردهای curtain wall) گفته میشود. بهطور کلی نمای اسپایدر دارای ساختار سازهای فلزی، کابلی و شیشهای میباشد. کاربرد اصلی نماهای اسپایدر در ساختمانهای تجاری و اداری می باشد. A​rt᠎icle w​as generat​ed by behsaznama​ C on tent Gen er at or  D᠎em oversi on.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

طراح در جهت رسیدن به هدف اصلی تمایلی به طراحی ساختار ساده بود و بدین منظور خطوط ساده عمودی را برای طراحی نمای آن انتخاب کرد. اما عواملی مثل شرایط آب و هوایی و وضعیت زمین شناسی نیز در انتخاب این سبک تاثیر گذار است .در مناطق زلزله خیز استفاده از نماهای کلاسیک و سنگی که بار زیادی به ساختمان وارد می کند مناسب نیست . اما نکته مهم این است که شکاف در کدام قسمت نما ایجاد شود تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. اما این ها تا زمانی است که نمای پست مدرن را رویت نکرده باشید. اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. در سیستم انکر حتی اگرسرامیک شکسته شود در اثر نیروهای وارده مثل ضربه یا زلزله به بیرون پرتاب نخواهد شد زیرا قطعات به هیچ وجه از انکر جدا نمی شوند بعلاوه بعلت زیبایی ، یکپارچه بودن نما و عدم رویت اتصالات مناسب ترین سیستم جهت استفاده در مورد ساختمان هایی می باشد که نمای نزدیک دارند. باور ما این است با بهرگیری از امکانات فنی و مهندسی اجرای نما در کنار دانش مهندسین جوان و خوش آتیه می توان گامی موثر و کار آمد در معماری و صنعت ساختمان برداشت و شرکت عمران تجارت فاطر از تمام توان فنی و مهندسی خود در جهت ارتقاع صنایع نوین ساختمان استفاده خواهد کرد.

مجری نمای سرامیک خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد انواع روش های نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید