چگونه به آنجا رسیدیم؟ گذشته تاریخی نمای سنگ توصیه توسط توییت

نورپردازی نما این امکان را فراهم می آورد تا ویژگی های نمای یک ساختمان در شب نیز نمایش گذاشته شود یا حتی چهره ای متفاوت را از خود نشان دهد ، لذا نورپردازی نما به عنوان گزینه ای قابل انعطاف در منظرشبانه و زندگی شبانه شهر تاثیر به سزایی دارد. اما امروزه انتخابهای متعددی از میان مصالح با رنگها، بافت و قابلیتهای مختلف پیشروی طراحان وجود دارد. اما در ارتباط با قیمت نمای شیشهای باید گفت که قیمت نمای شیشه ای در مدل های مختلف متفاوت است. از آنجا که سرامیک ساخته ی دست بشر است در انواع طرح و رنگ ها قابل اجرا است و می توان آن ها را به صورت تک رنگ نیز ساخت اما سنگ به دلیل اینکه در گذر زمان به وجود می آید طیف رنگی در آن دیده می شود و رنگ آنها به صورت یکنواخت نیست. امروزه می توان از طریق روش ها و متریال های مختلف و متعدد نمای ساختمان را بر اساس نوع کاربرد آن اجرا نمود. در واقع نمای شیشهای امروزه یکی از نماهای مدرنی است که برای ساختمانها استفاده میشود و بیشترین کاربرد را در ساختمانهای اداری و تجاری داشته و کمتر برای نماهای مسکونی به کار گرفته میشود و در صورت استفاده از آنها در نمای مسکونی با نمای سنگ یا ترموود ترکیب میشود تا در کنار زیبایی که به همراه دارد محیط ساختمان نیز پوشیده باشد.

بهاصطلاح خود ایستایی یا self-support گفته می میشود.

در انواع دیگر نماهای شیشهای مانند نمای شیشهای فریم لس، مساحت سطحی که باید نما شود، ناحیه و شهر مورد استفاده و شرکتی که سازنده نمای شیشهای فریم لس بوده نیز اهمیت دارد. از جمله مزایای نمای شیشهای فریم لس، به ظرافت دید فریم نگهدارنده شیشه از خارج، امکان بهره گیری از بازشو مخفی در نما، نصب آسان شیشه و آسان بودن تعویض شیشه، عدم انتقال تنشهای سازه اصلی بنا بر شیشه، عملکرد مستقل هر یک از فریمها در برابر زلزله و امکان استفاده از رنگهای متفاوت در نما میتوان اشاره کرد. در نمای شیشهای فریم لس، فریمها دارای لاستیکهای مخفی برای هوا بندی و آب بندی هستند که شیشه هم به راحتی بر روی آنها نصب میشود. به این ویژگی کرتین وال بهاصطلاح خود ایستایی یا self-support گفته می میشود. مواردی مانند نوع و کیفیت شیشه (تک جداره و دوجداره)، سکوریت یا لمینت بودن شیشه ها، تعداد شیشه نوع نمای شیشهای (کرتین وال، فریم لس و…)، مساحت و ابعاد شیشهها (ارتفاع و عرض نمای شیشهای) و ضخامت آنها و کیفیت یراق آلات به کار رفته و از همه مهم تر کیفیت محصول و نام کشور سازنده در قیمت نمای شیشه ای تاثیرگذار است. ​This  post has  been w ritt​en  by behsaznama Content Gener at or DEMO.

در مجموع مواردی مانند نوع و کیفیت شیشه (تک جداره و دوجداره)، سکوریت یا لمینت بودن شیشه ها، تعداد شیشه نوع نمای شیشه ای (کرتین وال، فریم لس و…)، مساحت و ابعاد شیشهها (ارتفاع و عرض نمای شیشهای) و ضخامت آنها و کیفیت یراق آلات به کار رفته و از همه مهم تر کیفیت محصول و نام کشور سازنده در قیمت نمای شیشه ای تاثیرگذار است. یکی از مزیتهایی که نمای کرتین وال دارد، قابلیت محاسبه فشار باد و فشار بار مرده بر روی نمای ساختمان به کمک نرم افزارهای اختصاصی است که ایمنی این نوع نمای شیشهای را در برابر خطرات جوی و طبیعی بسیار بالا میبرد. نمای کرتین وال یکی از نماهای مدرن با ترکیبی از پروفیل آلومینیومی به عنوان سازه و لاستیکهای آب بندی و هوابندی و اتصالات نصب است. نمای ساختمان همراه با سقف ، یکی از مهمترین عناصر یک ساختمان است ، زیرا به عنوان مانع اصلی در برابر عناصر آب و هوایی خارجی عمل می کند که می تواند به سلامت سازه آسیب برساند ، مانند باران ، برف ، باد ، یخبندان ، خورشید و غیره. نما یک رابط بین فضای داخلی و محیط بیرونی است ، به عنوان یک پوست ساختمان ، نقشی اساسی در تبادل گرما ، نور و هوا دارد.

اگر سر فواره ها پایین تر از سطح آب تعبیه شود، زیبایی بیشتری دارد. طراحی نمای شیشهای ساختمان از نوع فریم لس به این صورت است که در نمای شیشهای فریم لس سطح نما به وسیله پروفیلهای فلزی شبکه بندی شده و بعد از آن فریم نما در داخل این شبکهها قرار میگیرد. در این روش با استفاده از سیلیس و دستگاه نماشویی که فشار زیادی را دارد سطح مورد نظر شستشو می شود و یک لایه از آن سطح برداشته می شود. به بیان دیگر نسبت درون و برون یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی است که رعایت تطابق پلان نما، مقطع و جزییات را به همراه دارد. با توجه به این که اجرای صحیح این نما از اهمیت بالایی برخوردار است بایستی حتما در انتخاب پیمانکار خود دقت کرده و بعد از تحقیقات لازم کار را به پیمانکار تحویل دهید. علاوه بر این از دیگر مزایای استفاده از نماهای شیشهای مدرن آن است که کمک میکند تا ایمنی ساختمان بالاتر رفته و بنا عایق صدا نیز داشته باشد.

سیستم های مدرن نما

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک در ساختمان لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید