محبوب ترین اجرای نما

در این متن سعی کردیم درباره سرامیک نما یا سرامیک خشک صحبت کنیم. نصب نمای خشک، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست. در ادامه میخواهیم به چند مورد از این مزایا اشاره کنیم. همانطور که گفته شد، کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی زلزله بر ساختمانها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامههای زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی ساختمان و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان میباشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت میگیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن به مانند نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما میگردد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان درباره نمای خشک|آیا این نمای خشک {اشتباهات} را مرتکب می شوید؟|پنج راه‌ها شما ممکن است نمای خشک بدون سرمایه گذاری خیلی زیاد از زمان شما}

باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. ریل های آلومینیومی توسط پیچ و مهره از طریق اتصالات نبسی آلومینیومی بر روس براکت آهنی متصل می شوند و در محل اتصال این دو از لاستیک دی الکتریکال جهت جلوگیری از خوردگی استفاده می شود. در واقع در نمای خشک نوعی سیستم با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نمای ساختمان میشود. در سیستمهای نمای خشک غیر نمایان بعد از نصب نما، بستهای مورد استفاده به هیچ عنوان قابل مشاهده نیستند و به دو شیوه سیستم کیل و شیاری صورت می­پذیرند. در عایق های حرارتی می بایست از فوم های غیر قابل نفوذ پلی استر، پلی استایرن ضد آتش و… در این روش با استفاده از قاب ها و بست های فلزی مطمئن این سرامیک ها را در ارتفاعات بالا مهار می کنند، که علاوه بر مطمئن بودن می تواند زمان کمتری نسبت به روش نصب با اسکوپ از شما بگیرد در نصب خشک ملات وجود ندارد و از پیچ و قلاب یا در اصطلاح رولپلاگ برای نصب سرامیک استفاده می شود.

​Content has  be en gen᠎erated ​wi​th behsaznama Content G en erator  DE MO .

یان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد.

با استفاده از سیستم های نصب نمای خشک، می توان به راحتی ناشاقولی های موجود در دیوارهای ساختمان را پوشش داد. سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها، پس از نصب نما قابل مشاهده نمی باشند. نصب خشک به دو صورت نمایان و پنهان انجام می شود. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد. چوب های ترمو برای فضاهایی که در شرایط جوی همچون سرما و گرما و بارندگی و رطوبت و حشرات و یو وی آفتاب قرار دارند استفاده می شود که از آن جمله می توان به نمای بیرونی ساختمان، کف محوطه های باز (دکینگ)، پل، فلاور باکس، کنار استخر، آلاچیق، پرگولا، سونا، کلبه و ویلای چوبی و… در این روش می توان از هر نوع سنگی با هر نوع ضخامتی استفاده کرد که یکی از مزایای این روش حساب می شود. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است.

Da ta was g ener᠎ated by behsaznama Con te​nt Gene​ra᠎to r DEMO.

نمای خشک در ایران

ترکیب سنگ و شیشه نیز بسیار محبوب است. البته راههایی برای کاهش جلب توجه این بستها نیز وجود دارد. نمای سرامیک بهعلت ویژگیهای مثبت و مزایای زیادی که دارد بسیار پراستفاده و رایج است. خانه ۲۴۴ در استان شیراز قرار دارد و توسط محمدرضا تعبدی طراحی شده است. این فرم ساده ی سازه های چوبی دیوار چینی های سنتی منطقه گیلان را دارد که به زگالی (زینگالی) معروفند. اگر پروژه در یک منطقه خشک و بدون بارش مکرر باران در حال اجرا است، می توانید زیرسازی را با اسکلت های چوبی بسازید که باید قبل از آن تحت فرآیند حرارتی قرار گیرند. می تواند به دو شکل سیمانی و فولادی (فلزی) اجرا گردد. نمای خشک با توجه به نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در آن به دو دسته مشهود، نمایان یا Visible و نامشهود، غیرنمایان یا Invisible تقسیم می شوند. حداقل عرض پشتیبانی پروفیل برای نقاط میانی 60 میلی متر و برای نقاطی که دو صفحه به هم می رسند 80 میلی متر است. بست به زیرسازی و شبکه آلومینیومی مطابق شکل زیر متصل می شود. بست های آلومینیومی در حفره های قطعات قائم آلومینیومی کار گذاشته می شود و از درزبند برای جلوگیری نفوذ هوا به پشت سرامیک ها استفاده می شود.

مجری نمای سرامیک خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت اجرای نمای سرامیک خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید