فلسفه نمای مدرن

در نگاه اول باید نما به چشم بیاید و بعد نورپردازی جلب توجه کند. یکی از مدل های نورپردازی خطی با استفاده از چراغ های جت لایت که قدرت پرتاب نور بالایی دارند، صورت می گیرد. شسشتوی نمای ساختمان به دلیل حساسیت بالایی که دارد کاملا نیازمند تجربه و دقت بالا در اجرای کار می باشد و مواد استفاده شده در نمای ساختمان کاملا باید با جنس مصالح نمای ساختمان سازگاری کاملی داشته باشد تا از آسیب رساندن به نما جلوگیری شود. فاکتورهای بسیاری در طراحی نمای بیرونی ساختمان اثرگذار است. علاوه بر این موارد این نوع طراحی که پیش از طرح هر نوع پلانی برای آن از جانب معماران، باید کلیه موارد محیطی مانند جهت تابش حداکثری نور، شناخت المان های محیط زیستی سازه و بسیاری موارد دیگر، مورد مطالعه ی بسیار موشکافانه قرار گیرد ؛ امکان طراحی نما به صورتی که در هر بخش از ساختمان چه میزان از قدرت نور خورشید بیشتر یا کمتر ، مورد نیاز باشد، و هدایت نور به سمت پنجره ها و بازشو های دیگر ساختمان وجود دارد که از آن کیفیتی فوق العاده را به وجود خواهد آورد. با نوآوری های جدید در مواد، ایده ها و طراحی، یک نمای ساختمانی می تواند بسیاری از فرصت ها را برای ساختمان ها ایجاد کند.

شرکت طراح و مجری نمای خشک

خانه معمار : نمای مدرن ساختمانسرچشمه گرفته از خلاقیت است.اگردوستدار طرح های غیر منتظره هستید نمای مدرن سراسر هیجان و خلاقیت در عین زیبایی است. گرچه فناوری همچنان ابزار مهمی برای نشا ندادن مفاهیم معماری است و استفاده از آن نوعی فرهیختگی و پیشرفت را به همراه دارد، اما به عنوان هدف مطرح نمی باشد. لذا با توجه به مرحله به مرحله بودن معماری مدرن و شکل گیری آن از مدرنیته به معماری مدرن اولیه، معماری مدرن متعالی ومعماری مدرن متاخر می توانیم بانیان مکتب فوتوریسم را که در اثر انقلاب صنعتی و ظهور تکنولوژی جدید آینده را زودتر از دیگر بنیانگذاران مکاتب در ذهن تصور و تصویر کردند، به عنوان عامل شاید اصلی در ارتقای معماری مدرن معرفی نمود. بناهای خشتی اصولا به دو دسته تقسیم می شوند اول آنهایی که داخل بافت شهری قرار گرفته اند و به همین جهت به آنها بیشتر رسیدگی شده است و دوم آنهایی هستند که خارج از بافت شهری و در مسیرهای رفت و آمد قرار گرفته اند که متاسفانه بکلی ویران گردیده و یا در حال ویران شدن، هستند.بطور کلی عوامل مختلفی در تخریب بناهای خشتی دخالت دارند که مهم ترین آن عبارتند از:عوامل اقلیمی مانند باران و سیل و برف و زلزله- عدم رسیدگی به آنها که بنا شامل مرور زمان میشود- در اثر دخالت و تعارض بشر- در اثر رشد گیاهان، حشرات و لانه جانوران- در معماری دوران اسلامی نیز همانند دوران بعد از آن برای جلوگیری از فرسایش ساختمانهای خشتی، قشری از آهک و گچ و با اندودی از گل در مقابل باران محافظت ایجاد میکردند.

دتایل اجرای نمای خشک

تنها عناصر فلزی اجرا شده در این سیستم، پروفیل های فلزی کمربندی ها میباشد که با توجه به وزن طرح محاسبه و در محل پوتر یا تیرهای فلزی ساختمان و براکت های آهنی که اتصال بین پروفیل های عمودی آلومینیومی و کمربندی های فلزی میباشند و توسط لاستیک های دی اکتیریکال از یکدیگر جدا میگردند، اجرا میگردد. بررسی کیفیت این تغییر می تواند نقش فناوری را در آینده معماری روشن تر سازد. در لغت نامه دهخدا کویرهای ایران، دریاهای خشک شده ای که به تدریج آب آنها تبخیر شده و اراضی بی حاصلی را تشکیل داده اند تعریف شده است.هوای کویر بسیار خشک است. طراحی نمای هر ساختمان، لباس و پوسته بیرونی آن است و موجب ایجاد اولین تصور ناظران در مورد خانه خواهد بود. در معماری، نمای مدرن ساختمان اغلب مهمترین جنبه از نقطه نظر طراحی است، زیرا کارکتر ساختمان را تعیین می کند. در این راستا این نوشتار در پی چگونگی توسعه فناوری در معماری به بررسی ابعاد مختلف آن در بنا پرداخته است. ولی رشدی نیز در پی نداشته است و این مساله نشان م یدهد، که فناوری از غایت معماری نماهای مدرن خارج شده است.

مجری نمای سرامیک خشک

لذا اهمیت فناوری از هنگامه ظهور آن تا به اکنون در معماری بسیار متغیر بوده است. در نمای مدرن از پنجره های عمودی و افقی به نحو گسترده ای از کف تا سقف استفاده می شود که ورود نور طبیعی به عمق فضاهای خانه احساس می شود. نتیجه تحقیق نمایانگر آن است، که اهمیت نمایش سازه تا ظهور سبک “های تک” افزایش و سپس با مخالفت های طرفداران طبیعت کاهش داشته، و از دهه 90 قرن بیستم تاکنون روند ثابتی را طی کرده است. هدف نوشته حاضرکه بر اساس مطالعات کتابخانه ای و به شیوه پژوهش توصیفی و تحلیلی است بر آن است که ابتدا ریشه های فلسفی مدرنیسم، مدرن و پست مدرن را جستجو کند و سپس جنبه های مختلف هر یک را در حیطه معماری و شهرسازی به بحث بگذارد. در این مقاله به مسایل مهم فوق و کلیات باارزش معماری کویر به تفصیل پرداخته خواهد شد.هر آن پاره خشتی که بر منظریست سر کیقبادی و اسکندریست (حافظ)هرچندکه گوینداین کاردل است کار خشت وگل نیست ولی درکویرباید گفت این کارخشت وگل است کاردل نیست. بنابراین ارزان بودن یک متریال بهمنزله بیکیفیت بودن آن نیست. یک سیستم نمای شیشهای دولایه برای ساختمانهای بزرگ است که از خطوط پرپیچ و خم در نما ساخته شده است.

 Th᠎is conte nt has be en gener ated ᠎by behsaznama C᠎onte nt  Gen᠎er at᠎or D​emov᠎ersi on!

دیدگاهتان را بنویسید