شما از ما تشکر خواهید کرد – 6 نکاتی درباره اجرای نما که باید بدانید

توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. اگر این سرامیک را از نزدیک دیده باشید، حتما متوجه وجود سوراخ هایی در لایه میانی آن شده اید. در ادامه اصول اولیه و مواردی که باید در هنگام طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک باید به آن دقت کنید را بررسی خواهیم کرد. مطالعات اولیه براي تهیه پیشنهاد و تحلیل سازه نماي خشک همراه با گردش جریان هوا انجام می گیرد. از این ماده می توان برای متوقف کردن نفوذ آب از فونداسیون به سازه در اثر خاصیت موئینگی استفاده کرد. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد.

قیمت نمای خشک

Post has been gen er᠎ated by behsaznama Content G​en​erator Dem ov᠎ersion᠎!

طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. نصب نمای خشک، این امکان را به ما می دهد که بتوانیم شکستگی ها و تورفتگی و بیرون آمدگی هایی در نما ایجاد کنیم که این کار در نمای ملاتی به راحتی امکان پذیر نیست. این نما به علت وجود حفره های هوایی به عنوان عایق مازاد، عملکرد صوتی ساختمان را افزایش میدهد و صدای بیرون را بین 10 تا 20 درصد کاهش می دهد. نمای این ساختمان یک حجم واحدی است که در آن شکاف هایی مطابق با عملکرد فضایی و نور خورشید ایجاد می شود. در فرآیند تولید این ورق ها لایه های مختلف کاغذ کرافت به همراه روکش نهایی ورق به زرین های ترموست آغشته شده و در دما و فشار بالا به یک ورق متراکم و یکپارچه تبدیل می گردد.HPL ورق هایی زینتی است که هم برای پوشش داخلی و هم پوشش خارجی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد و کاربردهای زیاد آن باعث شده است که بسیاری از طراحان و سازندگان ساختمانی برای زیبایی بیشتر نما از HPL در طرح ها و ابعاد گوناگون استفاه نمایند.

ابعاد و ضخامت پانل های HPL متنوع بوده و به طور معمول برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان از ورق هایی با ضخامت ۶-۸-۱۲ mm استفاده می شود. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … به رغم تمام ویژگی های منحصربه فرد سرامیک مجوف خشک، از آن جایی که این سرامیک وارداتی است، قیمت تمام شده بالاتری دارد. هرکدام از این دو نوع سرامیک ویژگی های منحصربه فردی دارند و در مواردی بیش از دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی دیگر از ویژگی های سرامیک خشک مجوف این است که وزن آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته و دلیل آن هم همان سوراخ هایی است که در بدنه این سرامیک وجود دارد. پس از آن پروفیل هاي عرضی روي آنها نصب شده و شبکه را شکل قطعات نمای خشک می دهند. ارائه دهنده مناسب ترین قیمت نصب و اجرای نمای سرامیک خشک با مجرب ترین و حرفه ای ترین کادر اجرایی و فنی. همین سوراخ ها باعث شده اند تا سرامیک مجوف به یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین مصالح ساختمانی در برابر فشار و تنش تبدیل شوند.

کاشیران بزرگ ترین عرضه کننده کاشی و سرامیک در ایران است که انواع نمای سرامیک خشک پرسلانی را با قیمت عمده به فروش می رساند. اتصالات سیستم (Keil)، در حقیقت اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند که برای پوشش دادن نما به وسیله انواع مصالح گوناگون به وجود آمده اند. در واقع در نمای خشک نوعی سیستم با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نمای ساختمان میشود. در این حالت از کمترین میزان مصالح جهت زیر سازی نما استفاده میشود. ولی در یک حالت کلی و استاندارد شما باید برای نصب هر متر مربع سرامیک پرسلان 2.5 کیلوگرم تا 3.5 کیلوگرم چسب کاشی و سرامیک مصرف کنید، تا به نتیجه خوبی برسید. امروزه نیز استفاده از نمای سرامیک خشک بسیار متداول بوده و روش های مختلفی برای نصب این نما وجود دارد. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمووود نیز صادق است. 8. چسب را کمی با آب یا مایع بتن آغشته کرده سپس با کمک کاردك قاشقی و شانه اي در سطح دیوار یا کف می کشیم . آجرهای نمای شمالی در جهت شکل دادن به شکل خمیده ورودی طراحی شده آن، با یک نگاهی دقیق تر می بینید که دهانه های شیشه ای در کنار آجرها قرار دارند که یادآوری آب جاری در ماسه ها برای ایجاد حس طبیعت محلی است.

دیدگاهتان را بنویسید