در زیر فهرست شده 7 روش بالا اجرای نما

در حالت متداول از اسپری برای پاشش این مواد استفاده شده و در تولید محصولاتی از قبیل پانلهای پوششی معماری، کانالها و عناصر نما بهره گرفته می شود. سیستمهای خشک نماسازی ساختمان، دارای مزایای کاربردی فراوان نسبت به انواع سنتی بوده و در همه مراحل، از تکنیکهای پیشرفتهای بهره میبرند که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم. استفاده از فضاهای نیمه باز و ایوان ، تاکید بر استفاده چوب و مصالح طرح چوب ، بهره گیری انتزاعی از فرم های اسلیمی (نظیر طرح شوسته پله فرار) و توجه به پوشش گیاهی ، بخشی از تلاش ما در این راستا بود. یکی دیگر از روشهای نصب سرامیک و سنگ بر روی نما، استفاده از چسب های ویژه می باشد. چارچوب های نگه دارنده از دیگر اجزای تشکیل دهنده نمای خشک ساختمان هستند. صفحات سیمانی الیاف دار فایبرسمنت به عنوان یکی از انواع نمای خشک سیمانی در ساختمان هایی که اسکلت آن ها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی، دیوارداخلی سقف کاذب و نما استفاده میشود. طیف گستردهای از سیستمهای سایبان خورشیدی وجود دارند که ممکن است به عنوان بخشی از نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و در آن گنجانده شود. قطعات سایبان (Shading Devices) معمولاً در فضای دو جداره نصب میشوند و بسته به عرضشان، مسیرهای عبور و مرور برای دسترسی و تمیز کردن نما را فراهم میکنند.

نه نشانه‌هایی که شما تأثیر زیادی بر قیمت اجرای نمای خشک داشتید

برخی از این پنلها میتوانند نوعی از انواع نمای خشک باشند که از عناصر سازهای بتنی پیش ساخته تولید میشوند. نماهای دیواری عایق بندی شده ساندویچ پنلهای صفحهای فلزی کامپوزیتی یا پنلهای بتونی با عایق بندی بین عناصر داخلی و خارجی بتنی هستند. از نظر زیبایی و عناصر معماری، این نوع بسیار محبوب است اما از نظر امنیت در زمان زلزله نیاز به استفاده از مصالح مناسب و دقت در نما سرامیک اجرا دارد. فولاد ضد زنگ و فولاد توخالی اغلب در ترکیب با شیشه برای ساخت این نوع نما استفاده میشوند. فولاد و شیشه مواد هم افزایی (با هم به خوبی ترکیب میشوند) هستند و اغلب در نما و سقف ساختمانهای چند طبقه استفاده میشوند. پنلهای عایق بندی شده با روکش فولادی اغلب در ساختمانهای یک طبقه و کم ارتفاع صنعتی استفاده میشوند. برای سهولت استفاده در پروژه، سازه ها در ابعاد مورد نظر تهیه، تولید و کدبندی می شوند. از نظر قیمت سرامیک خشک نما، نوع متریال مصرفی و کیفیت انها نیز تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در بالا بردن ارزش این محصولات ایفا میکند. نمای آجری عایقبندی مناسب و ظاهری زیبا به ساختمان میبخشد و نقشونگارهایی که با آجر میتوان بهوجود آورد، تنوع قابل توجهی را در ساختمان ایجاد میکند.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

این نما صفحات مسطحی را توصیف میکند که از پیوندهای هسته ترموپلاستیک بین دو ورق آلومینیوم تشکیل شدهاند. یکی از دیدگاههایی که وجود دارد این است که اگر نمای سرامیک خشک پرسلانی را با نمای مدرن ترکیب کرد، میتوان یک جایگزین مناسب را بهجای نماهای سنتی مانند آجر، سنگ یا سیمان به وجود آورد. از انواع نمای خشک میتوان به نمای شیشهای مدرن که از اتصال دو یا چهار پنل شیشهای جداگانه با استفاده از براکتهای فولادی ضد زنگ ساخته میشوند. توسعه مصالح پایدار برای این نوع نما با قابلیت محافظت از ساختمانها در برابر شرایط محیطی مانند گرما، باد و باران، عامل اصلی رشد تقاضا جهت استفاده از انواع نمای خشک در دهه اخیر بوده است؛ اما نمای خشک به چند نوع مختلف تقسیم میشود و هر کدام دارای چه مزایای و معایبی هستند؟ نماهای سفالی نتیجه فناوری پیشرفته و فرآیندهای پیشرفته احتراق است و از این رو در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند. نماهای سفالی چیزی نیستند جز پنلهای ساخته شده از خاک رُس که میتوانند نمای ساختمان را بپوشانند. برای توسعه المان های طراحی نما به منظور ایجاد زیبایی و کنترل نور و شرایط جوی انواع نماهای پرده ای بخصوص در نماهای آجری را می توان ایجاد کرد.

نحوه نصب نمای خشک

نماهای پرده ای متحرک: در این نوع از نما قطعات نما بصورت متحرک و با قابلیت تغییر در شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. نماهای پرده ای ثابت: در این نوع از نما قطعات نما بصورت ثابت و بدون تغییر شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. به دلیل نوع اجرای نماهای خشک و عدم وابستگی بخش های مختلف به یک دیگر امکان ترمیم، نوسازی و یا دسترسی به بخش های زیرین نما وجود دارد. در هر صورت، استفاده از نمای خشک خیلی رایج نیست و بیشتر پروژههای ساختمانی کشور همچنان از نماهای سنگی و ترکیب (آچر، سنگ و چوب) که نیاز به ملات و چسب مخصوص دارند، در نماسازی استفاده میکنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی یک لایه عایق حرارتی به ساختمان متصل میکنند. این نما از دو جداره شیشهای تشکیل شده است که در وسط دو جداره یک فضا وجود دارد که برای کاهش مصرف انرژی ساختمان استفاده میشود. کرتین وال نام عمومی است که به سیستمهای روکش فلزی سبک یا روکشهای لعاب داده شده گفته میشود که مستقیماً توسط یک قاب پشتیبانی میشوند.

سرامیک پرسلانی

Th is has be en c​reat᠎ed by behsaznama Content G ener ator​ D​em ov ersion!

دیدگاهتان را بنویسید