حقایق کمی شناخته شده درباره روش اجرای نمای خشک – و چرا اهمیت دارند

نمای سه بعدی: نمای اکسپندد متال از همان ابتدا کیفیت سه بعدی بودن نما را تامین می نماید و تنوع بالایی از منظر را به نمای ساختمان می بخشد. چشم اندازهای متنوع: به علت داشتن چشمه های سه بعدی گستره وسیعی از چشم اندازهای خلاقانه را در اختیار معماران و سازندگان قرار می دهد. درواقع استفاده از نماهای سنگی و آجری کاملاً وقت بر بوده به همین دلیل سرعت اجرای بالای مونولیت این مشکل را حل کرده و ازلحاظ صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار مناسب می باشد. تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارد، نمای شیشه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی هزینه کمتری دارد. عوامل موثر در قیمت نمای شیشه ای کاملاً تابع شکل و ساختار پروفیلها، نوع سیستم بکار رفته، انواع متفاوت یراقآلات مورداستفاده و نوع شیشه بکار رفته در نما می باشد. مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی: این ورقها به واسطه پوشش رنگ PVDF ، پایداری قوی فوقالعادهای در برابر نور خورشید، اشعه ماوراء بنفش و مواد اسیدی و قلیایی دارند. کاخ سفید برای نمایش قدرت و دسیپلین بیشتر نور سفید را به کاربرده است.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

᠎Da ta has been gen᠎er ated wi​th t he ᠎he lp  of behsaznama Content Generator ᠎DEMO.

علاوه بر این موارد این نوع طراحی که پیش از طرح هر نوع پلانی برای آن از جانب معماران، باید کلیه موارد محیطی مانند جهت تابش حداکثری نور، شناخت المان های محیط زیستی سازه و بسیاری موارد دیگر، مورد مطالعه ی بسیار موشکافانه قرار گیرد ؛ امکان طراحی نما به صورتی که در هر بخش از ساختمان چه میزان از قدرت نور خورشید بیشتر یا کمتر ، مورد نیاز باشد، و هدایت نور به سمت پنجره ها و بازشو های دیگر ساختمان وجود دارد که از آن کیفیتی فوق العاده را به وجود خواهد آورد. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

دتایل نمای خشک

Post has ᠎be en gen᠎erated ᠎with the help of behsaznama​ C᠎on tent G enerat​or  DEMO.

سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… از مقاومت بسیار بالایی در مدت زمان طولانی برخوردار می باشد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا میکند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شدهاند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود، ملاحظه میگردد که با گذشت زمان کمی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپهای سیمی نیز از افتادن آنجلوگیری نمیکند. با توجه به طراحی فنی و مهندسی نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاکهای مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت اجرا خواهد داشت.

البته از دیگر مزیتهای روش اجرای نمای خشک که تأثیر زیادی بر زمان تمام شدن پروژهها دارد امکان شروع به کار نمای ساختمان با فاصله زمانی اندک از اتمام اسکلت ساختمان میباشد. پیش از این مصالح نما ، با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمتهایی مانند: درصد اختلاط ملات و… نمای مونولیت در حقیقت ترکیبی از ذرات مرمر، گرانیت، کوارتز با رنگهای کاملا طبیعی می باشد که با رزین های خاص و روان کننده ها و مواد anti uv طی فرایند های خاصی میکس می شوند. در پروژه های انبوه که به صورت مجتمع ساخته شده اند، بزرگترین مشکل در اواخر پروژه، مربوط به نمای پروژه ها می باشد. در نهایت بعد از این ارائه کامل، عملیات اجرایی و پیاده سازی شروع شده و کمربندهای اصلی اجرا می شوند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک نمایان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید