تکامل کرتین وال

علاوه بر زیبایی ، نما نقش اساسی در بهره وری انرژی و اتصال نمای خارجی به فضای داخلی ساختمان دارد. علاوه بر بحث زیبایی شناسی، یک نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. در قرن نوزدهم با توسعه استفاده از پنلهای شیشهای بزرگ در ساختمانها، سیستمهای نمای کرتین وال نیز ظهور کردند. حال در ادامه به بررسی و معرفی هر یک نیز پرداختهایم، با ما همراه باشید تا انواع مختلف مدلهای نمای ساختمانی و آپارتمانی آشنا شوید. در شستشوی نما با طناب علاوه بر پاکسازی و زیبایی ظاهر ساختمان باید به نوع و جنس سنگ نما توجه گردد تا مشخص شود از کدوم دستگاه سندبلاست یا واترجت استفاده گردد. ترکیب این دو نما یا یکدیگر همیشه زیباست. به این ترتیب، وزن وارد شده حاصل از نصب شیشهها بر ساختمان کاهش پیدا قیمت سنگ نمای خشک میکند. یکی از دلایلی که تقاضای شستشوی نمای سیمانی را بالابرده است این است که انجام شستشو نمای ساختمان قبل از اجرای رنگ آمیزی نما می باشد که موجب بالا بردن چندیدن برابری کیفیت کار و بازدهی آن می شود.

من نمی خواهم این زمان زیادی را صرف اجرای نما کنم. در مورد شما چطور؟

برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . نماهای شیشه ای و یا نمای کرتین وال ها ساختمان می توانند به مانند یک عایق آتش مانع از پخش شدن آتش سوزی در بین طبقات شوند و از سرعت آن بکاهند. کلمه نمای ساختمان در اصل از واژه ایتالیایی “facciata” گرفته شده است ، و به صورت خارجی یا تمام چهره های خارجی ساختمان تعریف می شود. اگر بخواهیم کمی فنیتر به تعریف نمای کرتین وال بپردازیم، کرتین والها در واقع شاسیها و لاملهایی هستند، که در اطراف نمای پروژه ساختمانی قرار میگیرند. نمای شیشه کرتین وال به عنوان دیوار نازکی که معمولاً از جنس آلومینیوم تعریف میشود و حاوی قسمتهایی از شیشه، پانلهای فلزی یا سنگ نازک است. یک سیستم نمای ساختمان با موفقیت طراحی شده ، به سرنشینان این توانایی را می دهد تا نفوذ نور را با روش های مختلف ، مانند پنجره ها یا دستگاه های سایه زنی تنظیم کنند. علاوه بر این ، مردم حتی یک نما را با چیزی پیوند می دهند که فقط به فاکتور زیبایی ساختار ساختمان اضافه می کند.

در انتها با استفاده از دستمال سطح شیشه را کاملا برق می اندازیم. ویژگیهای زیادی وجود دارد که این محصول را به عنوان ابزاری کاربردی برای رسیدن به اهداف یک پروژه مطرح کرده است. این پوسته ها میتوانند به عنوان عایق حرارتی، ورود و خروج انرژی از ساختمان را کنترل کرده و موجب رسیدن فضاهای داخلی به آسایش دمایی شوند. نماها به دلیل مقاومت در برابر دما ، هوا و خوردگی ، که طی دهه های طولانی یک ویژگی ارزشمند است ، بسیار محبوب هستند.استفاده از دیوارپوش های گیاهی مانند عایق حرارتی عمل نموده و می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. نمای کرتین وال به جهت شیشه ای بودن و ویژگی های خاصش بیشتر در ساختمانهای بلند استفاده میشود. یکی از مزیت های بزرگ نماهای شیشه ای امروزی این است که می تواند از مواد و مصالح بسیار سبک تری مانند شیشه ساخته شود که خود موجب ورود و پالایش نور طبیعی به ساختمان می گردد و به علاوه جلوی ورود هوا و رطوبت به ساختمان را می گیرد. مسئله شستشوی نمای کامپوزیت کاملا فرق دارد و بسیار حساس است و باید به صورت 6 ماه یکبار اقدام به شستشو و جرم گیری از سطح نما کنیم.در صورت رعایت نکردن این روند این جرم ها بر سطح کامپوزیت رسوب میکند و فقط و فقط با تعویض ورق میتوان زیبایی را به ساختمان برگردانیم چرا که هیچ مواد شوینده ای قادر به تمیز کردن نیست.

مثلا برای شستشوی نمای سنگی یا آجری سطوح مورد نظر باید سند بلاست شود.و در نما های شیشه ای یا کامپوزیتی سطوح مورد نظر باید به صورت دستی و ابر و طی شستشو شود. همان طور که اشاره کردیم، ساختار اصلی و هسته کرتین وال یا استراکچر آن از شاسی و لامل تشکیل و سپس شیشهها یا سایر پوششها بر روی آنها با دقت و ظرافت نصب شده است. این اصطلاح غالباً فقط برای نمای اصلی یا جلوی خانه به کار می رود. در نتیجه هیچ بار مردهای که حاصل از وزن شیشهها و بار انرژیهای حاصل از باد، طوفان یا زمین لرزه باشد، بر روی نما سنگینی نمیکند و هیچ تأثیری بر روی سازه ساختمان ندارد. این به این معناست که هرچه ارتفاع ساختمان یا سازه بیشتر باشد متراژ سطح نما بالا میرود و مدت زمان و تایم بیشتری را برای نظافت نما باید صرف کنیم.البته ارتفاع زیاد ساختمان نیاز به افراد باتجربه و ماهر دارد که شرکت آرین همت شهر توانایی انجام هرگونه خدمات در ساختمان های مرتفع را دارد. در این نوع نما، شیشههایی که قرار است، به عنوان نمای ساختمانی نصب شوند، به جای اینکه روی خود ساختمان قرار بگیرند، روی سازه کرتین وال نصب میشوند. Content was g enerated by behsaznama C᠎on tent Gene rato​r DEMO᠎!

دیدگاهتان را بنویسید