برترین 10 Websites برای جستجوی سرامیک نمای خشک

در این پروژه نیز طراحان قصد داشتند در طراحی نمای ساختمان گلزار از فضای سبز استفاده شود تا علاوه بر اینکه پاسخی به فضای سبز حیاط باشد، احساسی از سرزندگی هم به نما افزوده شود. طراحان در طراحی نمای این ساختمان از معماری بومی استان گیلان استفاده کرده و با تکیه بر آنالیز ویژگی های کاربردی، فرمی و هندسی المان ها در خانه های سنتی و روستایی به یک الگوی مناسبی دست یافتند. در نتیجه، نمای ساختمان از ترکیب یافتن فضای نیمه باز بالکن ها با الگوی زگالی ایجاد نما خشک شد. از این رو پوسته دوم نما از لوورهای آلومینیومی عمودی پیش ساخته طراحی شد که به کرتن وال پشت آن می چسبیدند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. در نتیجه بعد از گذشت زمان به مرور نمای ساختمان کدر میشود و از براقیت سابق آن کاسته میشود. در طراحی نمای این پروژه از سنگ تراورتن و سبک آرت دکو استفاده شده است. ᠎This a​rt᠎icle w as g enerat ed by behsaznama Con te​nt᠎ Gen erat or D​em᠎over si on!

نمای خشک در ایران

نمای این ساختمان مسکونی تمام سنگ بوده و با سبک رومی- کلاسیک بر اساس میل کارفرما ایجاد شده است. این ساختمان در تهران قرار دارد و توسط گروه معماری باراد اجرا شده است. برای مثال اگر بخواهیم یک مثال جزئی بزنیم باید بگوییم که: برای نمای ساختمان های ترموود و کامپوزیتی امکان استفاده از سیلیس و دیسکیلیر وجود ندارد و در صورت استفاده موجب آسیب رساندن و از بین بردن نمای ساختمان می شود. همان طور که میدانید وجود هرگونه آلودگی سبب از بین رفتن زیبایی نمای ساختمان میگردد به همین دلیل نماشویی بهترین راه برای درخشندگی و تمیز کردن نمای ساختمان های شماست… چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود، به اسم نمای شسته رایج است. 4. تعویض آسان و سریع تایل ها: در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود.

جای گذاری تمامی المان ها، بر اساس ساختار پلان و بر هم نهشت هر واحد بر دیگری شکلگرفته و ارتباط تنگاتنگی میان فرم و عملکرد را به وجود آورده است. داخل باب اول ابتدا باید صحن را از هر شيوه آلودگی پاک کنید. همچنین آن ها جهت جلوگیری از ایجاد لکه دائم در شیشه های گسترده ساختمان، از خط های افقی بیرون زدهای در هر طبقه در سرتاسر نما استفاده کرده اند که از جنس ورق می باشند. نمای منحنی ساختمان یک حرکت محدب و مقعر مانندی را دنبال کرده و نظام هندسی نوارهای منحنی، جهت متحد کردن این سه برج و نمایش آن به صورت یک ساختمان واحد به کار رفته اند. متریال به کار رفته در نمای این مجموعه مسکونی افزون بر سنگ تراورتن سفید با بافت های گوناگون، نرده و ورقه های فلزی با رنگ نوک مدادی و همچنین نوارهای چوبی می باشد. همچنین حفاظ های پنجره ها که از جنس ورقه ی آهن هستند، به المانی در طراحی نما تبدیل شدند که باعث تغییر و پویایی نما می شد.  Po st has  been generated ᠎by behsaznama Content Gene᠎ra​to᠎r DEMO !

برای طراحی نمای این ساختمان برای کنترل تابش نور خورشید در قسمت های جنوبی و غربی ساختمان، از یک پوسته نیمه شفاف در شبکه اصلی استفاده شد که استعاره ای از ساقه ی گندم روی آن در قالب لعاب سرامیک وجود دارد. جداره پروژه به فیلتر تبدیل شد که ارتباط با ناموزونی های بیرون خانه را به حداقل میرساند و در صورت تمایل بخشی از این فیلتر باز یا بسته می شد. به همین جهت روزانه شاهد گسترش نمای کامپوزیت در سطح شهر هستیم. در طراحی نمای پروژه ما شاهد نوارهایی هستیم که از سطح به عمق و از بیرون به درون حرکت کرده اند و علاوه بر نماسازی موجب افزایش ارتباط میان فضای درون و بیرونی می شود. برای نصب این هندریل ها باید پروفیل هایی از جنس استیل، آلومینیوم و آهن را ترکیب کرده و با یراقی خاص شیشه های سکریتی( 8 و 10 میلی متری) را به آن متصل می کنند. طراحان از متریال آجر به عنوان راهکاری برای ورود نور بدون نگرانی از محرمیت خانه های مجاور استفاده کردند. طراحان برای نمای این ساختمان تصمیم گرفتند تا از متریال بومی منطقه چون سنگ لاشه، آجر و چوب استفاده کنند و از این جهت ساختمان به محیط زیست اطرافش پایبند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید