باید داشته باشد منابع برای دتایل اجرای نمای خشک

اجرای نمای جی اف آر سی و اجرای نمای کامپوزیت از دیگر روش های اجرای نما خشک ساختمان هستند که طرفداران بسیاری دارند. نخست بر اساس مصالح استفاده شده در اجرای این روش و دوم بر اساس نوع اجرای نما اتصالات. این جزء در زیر کار قرار گرفته و به صورت کاملا مستقل و توسط چسب و یا اتصالات مکانیکی به بنا وصل می گردد. یکی از ویژگیهای استفاده از نمای خشک در طراحی نمای کلاسیک یا مدرن این است که می توان جهت اجرای آن از هر نوع مصالحی همچون سنگ ، آجر ، سرامیک ، چوب ترموود ، چوب پلاست ، کامپوزیت اچ پی ال و غیره به روش صنعتی استفاده کرد . که در این صورت در مقابل باران قابل تنظیم خواهد بود . اشاره کرد. این از انواع نما خشک ساختمان بر اساس مصالح استفاده شده. انواع نمای خشک را در بالا توضیح دادیم، اکنون به خوبی میدانید که چند نوع نمای خشک در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرند. باعث ایجاد تهویه در دیواره ساختمان و در نتیجه خروج رطوبت از روی آن می شود.

اتصالات نمای خشک

فضایی که بین لایه عایق حرارتی و لایه رویی نما وجود دارد و اصطلاحا به آن فضای تهویه نیز می گویند حکم لایه ضد رطوبتی را داشته و مانع از انتقال رطوبت به بدنه ساختمان می شود. همان طور که از نام آن مشخص است ، این نما به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای سنتی که با ملات اجرا می شود در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. نمای خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام مییابد. اگر علاقه مند آشنایی با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان و دتایل اجرای نمای خشک هستید، تماشای فیلم اجرای نمای خشک را به عنوان یک پیشنهاد طلایی از ما پذیرا باشید! در اجرای نمای خشک یکی از مهمترین پارامترهایی که تعیین کننده قیمت می باشد نوع متریال استفاده شده در طراحی نما می باشد و عامل بعدی در قیت تمام شده نمای خشک ارتفاع ساختمان می باشد و نحوه اجرا می باشد . البته گفتنی است که در کنار شرایط فرهنگی و تاریخی، جلوۀ بصری شهر نیز باید در طراحی شما تاثیرگذار باشد، بهگونهای که نمای طراحیشدۀ شما، هم عملکردگرا باشد و هم به زیبایی بصری شهر کمک کند.

استیل نسبت به روی، ظاهر زیبا تری دارد و البته نصب آن آسان تر هم است. مهمترین تفاوتی که نما خشک نسبت به نما ملاتی دارد این است که برای اجرا و نصب آن از ملات استفاده نمیشود. یکی از مهمترین وجه تمایزهای این نما نسبت به نمای ملاتی این است که برای اجرای آن نیاز به ملات نیست. لازم به ذکر است که این فضا مانع از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان می شود. در اغلب سیستمهای نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند . از دیگر اجزای تشکیل دهنده نما خشک ساختمان می توان به فضای تهویه اشاره کرد. چارچوب های نگه دارنده از دیگر اجزای تشکیل دهنده نمای خشک ساختمان هستند. بی تردید نماسازی ساختمان به روشهای مدرن مزیتهای زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به مزیت های استفاده از نمای خشک و اینکه هزینه استفاده از این مصالح چقدر است بپردازیم. با اندکی تأمل درمی یابیم که اجرای نما به روش خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. Th​is post was w​ri tten by behsaznama Con᠎te᠎nt Gen erator DE MO!

شش راه برای اختراع مجدد نمای خشک خود

همین موضوع دلیلی است که این مصالح قدیمی را اینچنین محبوب کردهاست. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و… چهارچوب نگهدارنده از چوب، فولاد یا آلومینیوم ساخته شده، و در برابر باد و باران مقاوم است. نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود .یکی از مزیت های نمای خشک فایبر سمنت این است که به راحتی در فصل سرما قابل اجرا میباشد. لازم به ذکر است نمای فایبر سمنت علاوه بر زیبایی، بهره وری انرژی را به همراه دارد؛ نمای سمنت برد عملکرد حرارتی خوبی دارد و مستقیما مصرف انرژی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که با توجه به فاصله ای که بین ساختمان و نما قرار میگیرد جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و صوت صورت میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید