اجرای نما چه کاری انجام می دهد؟

استفاده از شیشه در نما سبب کاهش بار و سبک شدن نمای ساختمان میگردد. از جمله مزیتهای دیگر استفاده از نمای آجری، به ایجاد حس گرمی و صمیمیت میتوان اشاره نمود که سبب ایجاد حس و حال سنتی به خانه میشود. سنگ: استفاده از سنگ در نما سبب مقاومت و استحکام بالای آن در برابر شرایط جوی و آب و هوایی میشود. اگر بخواهیم مقایسه ای بین نمای سنگ خشک و سرامیک داشته باشیم به طور کلی میتوان گفت که نمای سرامیک خشک پرسلانی نسبت به نمای سنگی دارای مزیت هایی مثل: دوام بیشتر، جذب کمتر آب، مقاوم در برابر سایش و… سنگ هایی که برای نمای مدرن ساختمان استفاده می شوند انواع مختلفی دارند. استفاده از آجر در طراحی نمای ساختمانهایی با کاربریهای مختلف بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو دیده میشود که آجر در ترکیب با چوب، شیشه، آهن و بتن بسیار استفاده میشود. هدف عمده بسیاری از طراحان در استفاده از فلز در نمای ساختمانهای تجاری دادن جنبهای لوکس به آن است و به همین دلیل هم در ترکیب با شیشه و بتن به کار برده میشود. جهت حصول استحکام فوقالعاده بالا استفاده از جسب بتن آب بندي توصیه میشود. سنگها دارای تنوع بالا در جنس و رنگ میباشند و شست و شو و نگهداری آنها آسان میباشد.

یک ترفند ساده برای نمای مدرن آشکار شد

تنوع رنگی نمای آجری نیز زیاد است و میتواند انواع سلایق را پوشش دهد. برای رنگ نمای gfrc و قطعات gfrc هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و هر رنگی طبق سفارش مشتری قابل تولید است. به جهت سوراخ های موجود در بدنه سرامیک، درصد قابل توجهی از حجم نما هوا خواهد بود. در دهه های اخیر پدیده های شدید آب و هوایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ در نتیجه، آماده سازی خانه در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و محافظت اصولی از دیوارها بسیار مهم است. از دیگر مهمترین نقاط قوت نماهای آجری مدرن این است که هماهنگی بسیار خوبی با دیگر مصالح دارند. طراحی و معماری داخلی ساختمان میتواند راهنمای خوبی برای اجرای طراحی خارجی باشد. دلایلی که در بالا به آنها اشاره شد باعث شده است که آجر در اجرای بسیاری از انواع نماهای تجاری مدرن در ساختمانهای تجاری استفاده شود. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک از دیگر نماها به مراتب کمتر است و به ویژه در پروژههای ساختمان بزرگ باعث کاهش هزینههای ساخت میشود. خانه های پورت آنتورپ ممکن است یکی از ساختمان ها با نمای مدرن غیر معمولی باشد.این پروژه توسط معماران Zaha Hadid طراحی شده است. ​Da᠎ta h as been cre ated  wi th behsaznama Cont​ent Generator  DE᠎MO!

قیمت سنگ نمای خشک

در طراحی نمای پست مدرن در ویلا اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند چارچوب شکنی های طراح است. همچنین یکی از عواملی که قیمت نمای خشک سرامیک را تعیین میکند، مهارت تیم اجرا کننده است. از این رو شاید انتخاب میان این طیف گسترده تا حدودی گیج کننده باشد. طراحی و انتخاب مصالح نما، نمایانگر معماری سنتی ایران با تفاوت های جزئی در جزئیات است تا آن را با زندگی امروزی سازگار کند. امکان طراحی نما با به کارگیری و استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی و ترکیبی از هر دو، مصالحی هم چون کامپوزیت، آجر، سنگ، چوب، بتن، شیشه و… آجر: آجر از جمله مصالحی است که هم چون یک عایق حرارتی در فضای بیرونی ساختمان عمل میکند و دارای تنوع و ثبات رنگ میباشد. پر استفاده بودن آجر در نماهای ساختمانهای تجاری نیز در کشورمان ایران به وضوح دیده میشود که این موضوع دلایل قانع کنندهای هم دارد که از آن جمله میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد. همانگونه که معماری مدرن به سادگی ، کارایی و عملکردی بودن ، زیبایی و حذف تزئینات اضافه و تجملات اشاره دارد ، نماسازی مدرن نیز از این الگو ها پیروی کرده است .

صفحات فلزی که در این نوع از نماهای مدرن در ساختمانهای تجاری استفاده میشوند به طریق مهندسی فرآوری شدهاند. منطبق با برنامه زمانبندي تهیه شده تمامی امور اجرایی نصب نماي پروژه با رعایت کلیه اصول مهندسی توسط تیم هاي مجرب نصب پیمانکار اجرا می گردد. زیرسازی نما ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. کاشی های اکسترودری با دارا بودن مشخصاتی نظیرمقاومت بالا، ضدلغزش و ضدفرسایش، تمام خصوصیات لازم جهت کاربرد به عنوان پوشاننده کف، دیوارهای داخلی وخارجی ساختمان را دارا می باشند. در طراحی یک ساختمان، نما مهم ترین بخش در خارج ساختمان به شمار میرود و از آن جایی که نمای ساختمان در برابر عوامل جوی قرار میگیرد، در انتخاب مصالح آن باید بسیار دقت شود تا نمای ساخته شده در درجه اول در مقابل عوامل جوی مقاوم باشد و در درجه دوم زیبایی لازم را داشته باشد و هم چنین با نمای ساختمانهای اطراف هماهنگی داشته باشد. در اجرای نماهای مدرن تجاری از مصالح و طرحهای بسیار مختلفی میتوان استفاده کرد و بر خلاف نماهای کلاسیک و مینیمال نمیتوان چندان محدودیتی را برای آن در نظر گرفت. گروه مهندسان مهرازان نما فعالیت خود را در سال 1390 به صورت تخصصی در حوزه نماهای مدرن ساختمانی و دکوراسیون داخلی آغاز نمود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت اجرای نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید